fukosek pisze: ↑18 lut 2021, 22:04
Zrobiłem jakiś obrys konia albo jednorożca w corelu dorysowałem koło i heksagon wyeksportowałem to do dxf. Teraz wszystkie programy widzą poprawnie koło i inne kształty zamiast linii prostych.
Z ciekawości pobrałem tego Twojego DXF-a i ... :
--- Po otwarciu w Corelu (wersja 2020) 90% węzłów jest zdublowana, czyli nachodzą na siebie.
Niby to nie przeszkadza, ale .... coś jest moim zdaniem nie tak, bo węzły nie powinny być zdublowane.
--- Po otwarciu w Artcam-ie, Artcam pokazuje, że WSZYSTKO to są Beziery/Splajny.
--- Po konwersji w Artcamie na polilinie, czyli łuki i proste i zapisaniu ponownie do DXF-a, a następnie otwarciu w Corelu tego DXF-a .... już nie ma zdublowanych węzłów.
Poniżej link do DXF-a jako plilinie (łuki/proste).
koń i inne takie
============
Poza tym, słusznie prawi kolega logopeda, czyli ... każda konwersja ze splajnów w .... cokolwiek, zmienia geometrię rysunku, bo splajny nie są "fizyczne", czyli podczas konwersji, krzywe Beziera MUSZĄ być aproksymowane do łuków i linii, a tym samym tracona jest pierwotna geometria i rysunek po konwersji, choć niewiele, to ZAWSZE będzie miał inne wymiary i do zastosowań stricte technicznych taki przekonwertowany rysunek (moim zdaniem) średnio się nadaje.