Strona 1 z 1

UCanCam dziwnie redukuje węzły i inne problemy

: 15 lip 2017, 20:58
autor: Yossarian
Witam,

Z góry przepraszam za rozwlekłego posta, ale nie wiem jak to inaczej opisać :(

Mam pytanie do użytkowników UcanCam-a - V10.6-170109.

W zasadzie problem jest dość złożony i objawia się na kilku poziomach.
Załączyłem plik na którym pokazuję większość istotnych aspektów.

Mianowicie gdy narysuję dowolną krzywą - choćby koło - i dokonam łączenia Bool czyli sumuję obiekty powstaje olbrzymia ilość punktów. Również podobnie to wygląda gdy dokona się offestu/odsunięcia. - dwa napisy adam p lewej

Program ma automatyczną funkcję redukowania liczby węzłów - z której do niedawna z powodzeniem korzystałem- ale ostatnio przestała poprawnie działać :( - zerknijcie na napisy po prawej... Choćby to było proste koło, to po uproszczeniu będzie jajem a właściwie pogiętą krzywą.

Pierwsze pytanie - czy ktoś się z tym spotkał i wie jak zaradzić na to cholerstwo - żeby redukował bez zmiany kształtu krzywych???

Z powyższym problemem związany jest drugi - no bo w zasadzie mogę tak zostawić i jedyny minus teoretycznie taki że pliki są duże i czasami wolno się to wszystko obrabia.
Oczywiście utrudnione jest przkształcanie, gdybym chciał trochę zmienić ksztalt to w tym gąszczu punktów jest to praktycznie niemożliwe.
Powiedzmy że dałoby się to obejść, odpowiednio przygotowywując krzywe przed łączeniem obiektów albo ofsetowaniem, ale niestety pojawia się czasami problem z wykonaniem pliku czyli krótko mówiąc z wycięciem na ploterze - i dotyczy to dwóch maszyn - mam jeden laser i jeden frezujący.

Ten problem objawia się tak że - oba plotery - wygląda jakby "skakały" na położonych blisko siebie punktach. Ponieważ ich odległości są niewielkie - rzędu 0,5mm przypuszczam że jest to trochę tak jakby sterowniki rozpędzały i hamowały głowice przed i za punktem.
W każdym razie obie maszyny strasznie w tym momencie zaczynają szarpać, bo jest tego kilkadziesiąt pkt na sekundę. Oczywiście wygląd tych elementów zwłaszcza z plotera frezującego pozostawia sporo do życzenia - widać że krawędzie są poszarpane i nie są to ładne linie.

Wcześniej automatyczna redukcja punktów usuwała problem - no ale od kiedy nie działa - problem wrócił i wkurza...
Sęk w tym że problem nie występuje też zawsze, a nawet bym powiedział że sporadycznie.

Mam wrażenie że jest to związane z pojawieniem się schematu węzłów jak na drugim zdjęciu.
Odległość tych "podwójnych" punktów to ok 0.055mm - i to mam wrażenie że właśnie w tych punktach występuje opisane wcześnie "skakanie".
Niestety są to subiektywne odczucia :(

Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi problemami może i znalazł jakieś rozwiązanie, albo coś się może komuś nasuwa jak z tym walczyć??

Jeśli by były potrzebne jakieś dalsze informacje - gcody albo pliki - napiszcie postaram się podesłać co dam radę.

No a poniżej dwa zdjęcia "problemu"

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Miłego wieczoru!


Obrazek

Obrazek

Re: UCanCam dziwnie redukuje węzły i inne problemy

: 16 lip 2017, 11:01
autor: pitsa
Redukcja węzłów ma jakieś parametry?
Sprawdź czy sposób tworzenia tych wielu węzłów nie jest związany z wielkością projektowanego elementu. Powiększ/pomniejsz N razy, zrób obróbkę tych krzywych i pomniejsz/powiększ do rozmiaru pierwotnego.

: 16 lip 2017, 20:52
autor: Yossarian
Doszedłem do tego wczoraj w nocy...

Dokładnie - ma parametry, choć nie są na pierwszy rzut oka widoczne. I właśnie o te parametry chodzi - Tolerance: Node Reduce.
Jednostka nieznana, ale zapewne chodzi o mm. Normalny parametr ustalony empirycznie to rzędu 0.003 - zmiana kształtu minimalna a skuteczność b dobra jak na moje potrzeby.
Z niewiadomych przyczyn parametr był ustawiony na 13, efekt jak na zdjęciach.
Ciekawe jakim sposobem się zmienił, skoro nawet nie miałem wiedzy że istnieje...
Co ciekawsze - stało się tak na dwóch różnych komputerach, więc pewnie jakiś schemat istnieje.
No ale to już pozostanie mroczną tajemnicą.

Dzięki za pomoc, temat zamkniety.