Strona 1 z 2

ktoś tu zajmuje się modelowaniem 3D przedmiotów ?

: 05 lis 2016, 09:27
autor: tomk38
Panowie, wykonuje takie przedmioty jak te kafle wykonane z mosiądzu lub miedzi, przygotowanie tego fizycznie jest czaso i pieniądzo chłonne, pomyślałem że można by to renderować :twisted:

Jaki program polecacie ?

Obrazek

: 05 lis 2016, 11:40
autor: max4
Zajmuję się renderowaniem i modelowaniem od 1991 roku na moje renderingi są między innymi na stronie archonica.pl

: 05 lis 2016, 21:06
autor: Bbuli
Rhinoceros

: 05 lis 2016, 22:45
autor: tomk38
a sketchup da radę ?

: 06 lis 2016, 00:53
autor: kubus838
Witam

Jeżeli chodzi o produkcje renderingów z przerysowaniem ze zdjęcia to proponuje jak kolega wyżej Rhinoceros z dodatkiem Rhinoart.

robert

: 06 lis 2016, 07:22
autor: tomk38
to nie ma być przerysowywanie ze zdjęcia.
proces wyglądałby tak :

najpierw w innym programie wektorowym robię kształt takiego wzoru ( np obrys tego drzewka co na zdjęciu )
a potem taki wektor przenoszę do programu 3d i robię z tego relief.
w photoshopie później mogę ten relief wkleić w zdjęcie, albo od razu w tym programie 3d wymodelować ścianę itd.

: 06 lis 2016, 12:13
autor: kubus838
W rhino wykonuje się to w ten sposób, że możesz sobie to zdjęcie w pliku bmp z tym drzewkiem wstawić na pulpit w jako bitmape tła. Potem możesz je obrysować. Czyli stworzyć kształt tego drzewka w postaci linni i obiektów zamkniętych lub poprostu narysować - a czy to nie jest "wektor". Jak masz już kształt drzewka w postaci linni możesz przystąpić to tworzenia reliefu i obróbki wymiarowej. Rhino pozwala na wyciąganie takie płaskiego rysynku to bryły 3d i zmianie jego wymarów. W przypadku dodatku rhinart w trakcie wyciagania możesz dokładnie ustawić kształt ze wszelkimi zaokrągleniami, łukami, wygięciami dla tego drzewka.

W Twojej metodzie potrzebny jest program do wektoryzacji i program 3d. W photoshopie można wkleić relief do zdjęcia pod warunkiem, że masz plik "importowalny" przez photoshopa. Ale photoshopa przy "produkcji" reliefu używa się po to aby zmienić zdjęcie na kolory szarości - jest jeszce taki program b2g. W przypadku robienia reliefów ze zdjęcia bardzo czesto jest używana metoda ze skalą szarości ale zdjecie musi być zrobione idelanie tzn bardzo dobre. Ponieważ cienie i półcienie znikeształcą relief. Dlatego bardzo często zdjęcie do reliefu trzeba włąśnie w photoshopie poprawić.

W rhino do wykonania reliefu potrzebny jest kształt podstawy elementu. Może to być obrys ze zdjęcia lub narysowane coś za pomoca krzywych. Warunek jest jeden, linnie musza być połączone a wszelkie obiekty pozamykane. Potem wysokość, wszelkie zaokrąglenia tworzysz już za pomoca programu według jakiegoś wzoru i wytycznych, przy wskazywanych odpowiednich wymiarach, kątach wygięcia.

To tak w dużym ale to w bardzo dużym skrócie przedstawiłem Ci metode robienia reliefu w rhino. Tu nie wążne są cienie i pólcienie tylko sam kształt elementów które będa na tym relefie. W rhino masz zdjęcie i z niego robisz relief poprzez rysowanie, modelowanie. Jeżeli nie masz zdjęcia możesz sobie coś narsować i zrobic relief czyli inaczej bryłe 3d np w postaci tego drzewka.

robert

: 06 lis 2016, 15:37
autor: max4
Można to zrobić na samym zbrush`u, ale jeśli ma być konkretny wymiar i realistyczny wygląd to najlepiej zrobić wstępny model w jakimś programie z dobrymi narzędziami do modelowania np. Lightwave z pluginem LWCad, Modo, Maya, albo 3Dmax (W tej chwili Lightwave jest najtańszym ale nie najgorszym rozwiązaniem) robimy UVmapę. Następnie Taki model wczytujemy np. do ZBrusha albo 3DCoach tam dodajemy szczegółów w tym samym programie teksturujemy wypuszczamy sobie z niego obiekt lowpoly, teksturę, displacement mapę i normal mapę, wczytujemy taki obiekt z powrotem do np. Lightwave, Modo, Maya, 3Dmax, Vue albo Houdini tam nadajemy obiektom materiał i renderujemy.

: 19 gru 2016, 21:24
autor: januszd
max4 pisze:Można to zrobić na samym zbrush`u,
a czy do tego zbrusha można importować wektory i z nich wyciągać kształt?

: 22 gru 2016, 20:57
autor: freakolot
Uczenie się Zbrusha tylko do takich rzeczy to ja nie wiem czy to jest oszczędność czasu :)
Tym bardziej jeśli chce się go przepuścić przez całą ścieżke base mesha, sculpt, retopo itd itp.
No ale to wszystko zależy na czym dokładnie Ci zależy. I jak dużo czasu masz :)
Można np. kolorowy rysunek z netu zamienić na odcienie szarości i wrzucić na prostego grida jako displacement, dodać dwa światła i po 5 minutach mieć render.

[ Dodano: 2016-12-22, 21:01 ]
... o matko niech sie ktoś z admiństwa zlituje nad tym dodawaniem załączników bo to jakaś masakra jest....
już nie mówie o tym:
"Załącznik-obraz musi być mniejszy niż 600 pixeli szerokości i 800 pixeli wysokości" - jakieś proporcje standardowo mamy ze szersze niż wyższe raczej :) 16:9 itp :)