Od modelu step do Gcode jak zacząć ?


Autor tematu
Marcin664
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 9
Rejestracja: 15 lip 2013, 21:09
Lokalizacja: Częstochowa

Od modelu step do Gcode jak zacząć ?

#1

Post napisał: Marcin664 » 09 paź 2016, 17:47

Witam,
Jestem początkujący w temacie więc proszę o wyrozumiałość.
Właśnie poskładałem swoją pierwszą 3 osiową maszynę CNC.
Do sterowania używam programu Mach3. Jest to jak na moje potrzeby całkiem wystarczający program. Do tej pory napisałem kilka swoich Gcodów i do prostych rzeczy jest to całkiem ok. Problem się zaczyna gdy trzeba wyciąć jakiś bardziej zaawansowany kształt.
Pojawiają się dwie sytuacje:
Pierwsza to po porostu przekonwertowanie pliku dxf( lub innego wektorowego) na Gcode używając jakiegoś programu cam 2.5D ustawiając średnicę narzędzia, głębokość frezowania, prędkość posuwu itp. w efekcie będę mógł wyfrezować np numerek do szatni i od biedy mogę napisać to z palca ale może mi zająć to wiele czasu i nie mam pewności, że będzie dobrze :).

Druga sytuacja to coś bardziej "trójwymiarowego". Powiedzmy, mam model step, występują w nim np stożki, chciałbym użyć kilku narzędzi np. frezu palcowego oraz frezu kulistego. Jak się do tego zabrać ? Oczywiście uwzględniając możliwości maszyny.

Jakie oprogramowanie, najlepiej darmowe/jak najtańsze polecacie do tego. Jak zabrać się za zgłębianie tego tematu ?
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że będę musiał zepsuć trochę materiału aby się nauczyć ale nikt nie mówił, że nauka nie kosztuje.



Tagi:

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 8457
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#2

Post napisał: bartuss1 » 09 paź 2016, 18:14

w tym gniezdzie rekinów, gdzie każdy chce zarobic nie ma miejsca na wyrozumialośc to po pierwsze
owszem zdarzają sie jacys myślący inaczej i pomagają.