Skalowanie pliku DXF
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2828
- Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
- Lokalizacja: Małopolska
Dałoby radę coś takiego zrobić.
Tylko trzeba by przygotować standard tworzenia projektów.
Przygotowałem projekt gdzie wciecie to czerwona linia.
Teraz wystarczy dać np w Corelu ofset na grubość materiału/2 .
I mamy przygotowane prostokąty do wykonania funkcji boolean na modelu.
Problem jest z ograniczeniem wejścia linii do środka. Więc dajemy zdefiniowany gruby prostokąt zielony.
Teraz gdy zamienimy czerwone kreski na offset i mamy prostokąty. Robimy funkcję wytnij tych prostokątów z zielonymi kwadratami. To co zostaje posłuży do wycięcia w częściach modelu.
Z lewej strony przygotowanie na materiał 3mm z prawej na 8mm
Łapiecie?
W corelu można by zrobić prosty skrypt który by pociął przygotowany według standardu model.
Tylko trzeba by przygotować standard tworzenia projektów.
Przygotowałem projekt gdzie wciecie to czerwona linia.
Teraz wystarczy dać np w Corelu ofset na grubość materiału/2 .
I mamy przygotowane prostokąty do wykonania funkcji boolean na modelu.
Problem jest z ograniczeniem wejścia linii do środka. Więc dajemy zdefiniowany gruby prostokąt zielony.
Teraz gdy zamienimy czerwone kreski na offset i mamy prostokąty. Robimy funkcję wytnij tych prostokątów z zielonymi kwadratami. To co zostaje posłuży do wycięcia w częściach modelu.
Z lewej strony przygotowanie na materiał 3mm z prawej na 8mm
Łapiecie?
W corelu można by zrobić prosty skrypt który by pociął przygotowany według standardu model.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2828
- Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
- Lokalizacja: Małopolska
Może być to pod dowolnymi kątami.
Zasada tylko taka żeby się kwadraty ze sobą nie stykały. Problem może być takie że przy małych modelach i grubym materiale czerwony prostokąt może stykać się z więcej niż jednym zielonym kwadratem.
1. Przykładowy projekt.
2. Skalowanie
3. Ustawienie offsetów na krzywych czerwonych lewa strona 3mm czyli grubość materiału 6mm prawa 1,5mm czyli grubość materiału 3mm
4. Przycinanie zielonymi kwadratami wypustek żeby były na dobrą głębokość
5. Wycinanie wpustek w modelu.
Zasada tylko taka żeby się kwadraty ze sobą nie stykały. Problem może być takie że przy małych modelach i grubym materiale czerwony prostokąt może stykać się z więcej niż jednym zielonym kwadratem.
1. Przykładowy projekt.
2. Skalowanie
3. Ustawienie offsetów na krzywych czerwonych lewa strona 3mm czyli grubość materiału 6mm prawa 1,5mm czyli grubość materiału 3mm
4. Przycinanie zielonymi kwadratami wypustek żeby były na dobrą głębokość
5. Wycinanie wpustek w modelu.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1614
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
@DominikPierog
Wszystko OK, ale pomylę się, jeśli napiszę, że i tak do każdego wpustu musisz rysować zielony kwadrat i obracać go w taki sposób, żeby był równoległy do tego wpustu ?
Jeśli jest jak wyżej, to ... po co się męczyć ?
Wystarczy po prostu rozbić rysunek na części (czyli wszystkie wektory osobno) , zaznaczyć wszystkie dłuższe wektory tworzące wpust i zgrupować je po czym zoffsetować na odpowiednią odległość do wewnątrz lub na zewnątrz, a zoffsetowane wektory również zgrupować.
Teraz usuwamy grupę oryginalnych wektorów wpustu i zostaje tylko grupa offsetu.
Zaznaczamy wszystko co nie jest grupą offsetu i łączymy wektory które rozbiliśmy na początku i grupujemy.
Na koniec przycinamy jedną grupę do drugiej i ... po robocie.
Oczywiście też trochę zabawy jest, ale wydaje mi się, że i tak dużo mniej niż z obracaniem każdego (zielonego) kwadratu, po czym rysowanie linii itd.
@Yarec
Nie do końca pisaliśmy o tym samym.
Otóż Ty chciałeś (nie wiadomo po co ?) konwertować DXF-a do bitmapy po czym z powrotem bitmapę do DXF-a , gdy tymczasem można to zrobić bez jakiejkolwiek konwersji i to w jednej operacji.
Wszystko OK, ale pomylę się, jeśli napiszę, że i tak do każdego wpustu musisz rysować zielony kwadrat i obracać go w taki sposób, żeby był równoległy do tego wpustu ?
Jeśli jest jak wyżej, to ... po co się męczyć ?
Wystarczy po prostu rozbić rysunek na części (czyli wszystkie wektory osobno) , zaznaczyć wszystkie dłuższe wektory tworzące wpust i zgrupować je po czym zoffsetować na odpowiednią odległość do wewnątrz lub na zewnątrz, a zoffsetowane wektory również zgrupować.
Teraz usuwamy grupę oryginalnych wektorów wpustu i zostaje tylko grupa offsetu.
Zaznaczamy wszystko co nie jest grupą offsetu i łączymy wektory które rozbiliśmy na początku i grupujemy.
Na koniec przycinamy jedną grupę do drugiej i ... po robocie.
Oczywiście też trochę zabawy jest, ale wydaje mi się, że i tak dużo mniej niż z obracaniem każdego (zielonego) kwadratu, po czym rysowanie linii itd.
@Yarec
Nie do końca pisaliśmy o tym samym.
Otóż Ty chciałeś (nie wiadomo po co ?) konwertować DXF-a do bitmapy po czym z powrotem bitmapę do DXF-a , gdy tymczasem można to zrobić bez jakiejkolwiek konwersji i to w jednej operacji.