Skalowanie pliku DXF


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2819
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

#11

Post napisał: koala.g » 02 lip 2016, 23:18

Dałoby radę coś takiego zrobić.
Tylko trzeba by przygotować standard tworzenia projektów.

Przygotowałem projekt gdzie wciecie to czerwona linia.
Teraz wystarczy dać np w Corelu ofset na grubość materiału/2 .
I mamy przygotowane prostokąty do wykonania funkcji boolean na modelu.

Problem jest z ograniczeniem wejścia linii do środka. Więc dajemy zdefiniowany gruby prostokąt zielony.

Teraz gdy zamienimy czerwone kreski na offset i mamy prostokąty. Robimy funkcję wytnij tych prostokątów z zielonymi kwadratami. To co zostaje posłuży do wycięcia w częściach modelu.
Z lewej strony przygotowanie na materiał 3mm z prawej na 8mm
Obrazek

Łapiecie?

W corelu można by zrobić prosty skrypt który by pociął przygotowany według standardu model.



Tagi:


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#12

Post napisał: lajosz » 03 lip 2016, 00:52

Fajnie, ale co wtedy, kiedy wcięcie/wpust nie jest pod kątem prostym w stosunku do układu współrzędnych rysunku/modelu ?.
Inaczej pisząc, co wtedy gdy :

Obrazek

Poza tym, od biedy zadziała to wtedy, kiedy chcesz wpust powiększyć, a jeśli chcesz pomniejszyć, to ?

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2115
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#13

Post napisał: Yarec » 03 lip 2016, 10:35

Witam, jako że się nie znam (na niczym) pytanie: a może DXF przekonwertować na BMP i powiększyć / zmniejszyć (zależnie od grubości materiału) a z tego wygenerować DXF (?)
oczywiście taka "układanka" będzie nieco większa/mniejsza od oryginału


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#14

Post napisał: lajosz » 03 lip 2016, 10:49

@Yarec

Już o tym pisałem, tyle, że nie trzeba niczego konwertować, bo wystarczy tylko skalowanie z odniesieniem do szerokości wpustu.
Oczywiście nie zmienia to faktu, że takie skalowanie zmienia skalę CAŁOŚCI, a nie tylko samego wpustu, ale ..... do niektórych zastosowań może się przydać.


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2819
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

#15

Post napisał: koala.g » 03 lip 2016, 11:41

Może być to pod dowolnymi kątami.
Zasada tylko taka żeby się kwadraty ze sobą nie stykały. Problem może być takie że przy małych modelach i grubym materiale czerwony prostokąt może stykać się z więcej niż jednym zielonym kwadratem.

1. Przykładowy projekt.
2. Skalowanie
3. Ustawienie offsetów na krzywych czerwonych lewa strona 3mm czyli grubość materiału 6mm prawa 1,5mm czyli grubość materiału 3mm
4. Przycinanie zielonymi kwadratami wypustek żeby były na dobrą głębokość
5. Wycinanie wpustek w modelu.

Obrazek

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2115
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#16

Post napisał: Yarec » 03 lip 2016, 12:40

lajosz - pisaliśmy o tm samym innymi metodami,
DominikPierog - "Łapiecie?" W Corelu - łapiemy (co widać na dole Twojej grafiki),
bo chodzi o szersze wpusty -
ale przy małych elementach i grubszym materiale nie obejdzie się bez powiększenia całości.


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#17

Post napisał: lajosz » 03 lip 2016, 13:25

@DominikPierog

Wszystko OK, ale pomylę się, jeśli napiszę, że i tak do każdego wpustu musisz rysować zielony kwadrat i obracać go w taki sposób, żeby był równoległy do tego wpustu ?

Jeśli jest jak wyżej, to ... po co się męczyć ?

Wystarczy po prostu rozbić rysunek na części (czyli wszystkie wektory osobno) , zaznaczyć wszystkie dłuższe wektory tworzące wpust i zgrupować je po czym zoffsetować na odpowiednią odległość do wewnątrz lub na zewnątrz, a zoffsetowane wektory również zgrupować.
Teraz usuwamy grupę oryginalnych wektorów wpustu i zostaje tylko grupa offsetu.
Zaznaczamy wszystko co nie jest grupą offsetu i łączymy wektory które rozbiliśmy na początku i grupujemy.
Na koniec przycinamy jedną grupę do drugiej i ... po robocie.

Oczywiście też trochę zabawy jest, ale wydaje mi się, że i tak dużo mniej niż z obracaniem każdego (zielonego) kwadratu, po czym rysowanie linii itd.


@Yarec

Nie do końca pisaliśmy o tym samym.

Otóż Ty chciałeś (nie wiadomo po co ?) konwertować DXF-a do bitmapy po czym z powrotem bitmapę do DXF-a , gdy tymczasem można to zrobić bez jakiejkolwiek konwersji i to w jednej operacji.

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2115
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#18

Post napisał: Yarec » 03 lip 2016, 17:41

lajosz przeczytaj mój wpis: Wysłany: Dzisiaj 10:35 - to jest pytanie


moderasura
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 38
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:48
Lokalizacja: Kolberg

#19

Post napisał: moderasura » 15 wrz 2016, 07:07

Skalowanie plików DXF.

Pobieramy Program i skalujemy dowolny plik DXF proste? prawda :mrgreen:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne dyskusje na temat oprogramowania CAD/CAM”