Aspire 8 - problem z offsetem?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 1614
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
@popik10
Jak tworzyłeś te wgłębienia ?
Z wektorów, czy importowałeś gotowy model ?
Jeśli z wektorów, to wstaw na forum pliki, (czyli rysunek w jakimś wektorowym formacie) jednego z wektorów którego użyłeś do modelowania + zrzuty ekranowe z ustawieniami modelowania.
Wtedy zrobię u siebie dokładnie to co masz Ty i sprawdzę.
Nie wiem jakiego masz Aspire, ale jeśli jest to demo wersja Aspire 8.5, to najlepiej będzie jak prześlesz cały projekt (format .crv3d)
Wtedy otworzę i zobaczę co jest nie tak.
Boundary Vector offset służy do zupełnie innych rzeczy i wcale Ci nie wychodzi dobrze jak dasz -7 (czyli do środka), a tylko wygląda, że jest w miarę podobne do modelu.
Jak tworzyłeś te wgłębienia ?
Z wektorów, czy importowałeś gotowy model ?
Jeśli z wektorów, to wstaw na forum pliki, (czyli rysunek w jakimś wektorowym formacie) jednego z wektorów którego użyłeś do modelowania + zrzuty ekranowe z ustawieniami modelowania.
Wtedy zrobię u siebie dokładnie to co masz Ty i sprawdzę.
Nie wiem jakiego masz Aspire, ale jeśli jest to demo wersja Aspire 8.5, to najlepiej będzie jak prześlesz cały projekt (format .crv3d)
Wtedy otworzę i zobaczę co jest nie tak.
Boundary Vector offset służy do zupełnie innych rzeczy i wcale Ci nie wychodzi dobrze jak dasz -7 (czyli do środka), a tylko wygląda, że jest w miarę podobne do modelu.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 1614
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
@popik10
Już wszystko wiadomo.
Otóż wszystko przez .... model, czyli model, że się tak wyrażę, nie jest właściwy, tzn. wyeksportowałeś go do STL-a i 3dm i niby wszystko OK, czyli w oknie importu Aspire, widać model jak należy, ale że jest cieniutka powierzchnia, a w dodatku ma ściany w górnej części pod kątem prostym, to podczas importu program (Aspire) nie wie jak to zinterpretować (zbyt niska rozdzielczość) i zwyczajnie dochodzi do utraty części informacji o modelu.
W modelowaniu powierzchniowym (np. Rhino) nie ma to żadnego znaczenia, bo model nie posiada rozdzielczości, więc zawsze będzie można importować cokolwiek powierzchniowego, a i tak wszystko wejdzie.
Natomiast w modelach triangulowanych (STL), mamy rozdzielczość, a program Aspire, nie jest programem stricte 3D, a 2,5D, więc podczas importu modelu, najpierw musi go ztriangulować, a następnie dołożyć brakujące części, a że częśc bocznych ścian Twojego modelu, jet po prostu pionowa (o niemal zerowej grubości), więc oprogramowanie się gubi i zwyczajnie nie interpretuje części modelu (pionowe cienkie ścianki) do importu i dlatego do Aspire trafia niepełna bryła.
Próbując frezować coś takiego, program zachowuje się właściwie, czyli tworzy ścieżki z tego co ma, a że nie ma pełnego modelu, to część frezowania schodzi niżej i tworzy nieregularną obwódkę wokół.
Być może powyższy wykład wyda Ci się mało zrozumiały , ale inaczej nie potrafię.
Żeby się pozbyć problemu, trzeba tworzyć pełne bryły i takie importować do Aspire.
Na zrzucie ekranowym, po lewej Twoja bryła, a po prawej taka, jaką powinieneś utworzyć.
Oczywiście ta po prawej to tylko przykład, ale pokazuje o co chodzi.
Jeśli zrobisz jak napisałem, to frezowanie/symulacja zawsze będzie poprawne (sprawdziłem).
Poniżej obrazek:
Już wszystko wiadomo.
Otóż wszystko przez .... model, czyli model, że się tak wyrażę, nie jest właściwy, tzn. wyeksportowałeś go do STL-a i 3dm i niby wszystko OK, czyli w oknie importu Aspire, widać model jak należy, ale że jest cieniutka powierzchnia, a w dodatku ma ściany w górnej części pod kątem prostym, to podczas importu program (Aspire) nie wie jak to zinterpretować (zbyt niska rozdzielczość) i zwyczajnie dochodzi do utraty części informacji o modelu.
W modelowaniu powierzchniowym (np. Rhino) nie ma to żadnego znaczenia, bo model nie posiada rozdzielczości, więc zawsze będzie można importować cokolwiek powierzchniowego, a i tak wszystko wejdzie.
Natomiast w modelach triangulowanych (STL), mamy rozdzielczość, a program Aspire, nie jest programem stricte 3D, a 2,5D, więc podczas importu modelu, najpierw musi go ztriangulować, a następnie dołożyć brakujące części, a że częśc bocznych ścian Twojego modelu, jet po prostu pionowa (o niemal zerowej grubości), więc oprogramowanie się gubi i zwyczajnie nie interpretuje części modelu (pionowe cienkie ścianki) do importu i dlatego do Aspire trafia niepełna bryła.
Próbując frezować coś takiego, program zachowuje się właściwie, czyli tworzy ścieżki z tego co ma, a że nie ma pełnego modelu, to część frezowania schodzi niżej i tworzy nieregularną obwódkę wokół.
Być może powyższy wykład wyda Ci się mało zrozumiały , ale inaczej nie potrafię.
Żeby się pozbyć problemu, trzeba tworzyć pełne bryły i takie importować do Aspire.
Na zrzucie ekranowym, po lewej Twoja bryła, a po prawej taka, jaką powinieneś utworzyć.
Oczywiście ta po prawej to tylko przykład, ale pokazuje o co chodzi.
Jeśli zrobisz jak napisałem, to frezowanie/symulacja zawsze będzie poprawne (sprawdziłem).
Poniżej obrazek:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 217
- Rejestracja: 02 paź 2007, 15:57
- Lokalizacja: Wrocław
Ha
Wykład pojąłem i dzięki Ci za to bo w końcu wszytko jasne.
Podejrzewałem co prawda, że to może być coś z stl-em ale nie miałem pojęcia o takiej interpretacji pionowych ścian prze aspire. A i tego, że stl ma tak cienką ściankę.
Wszystko już działa, choć zrobiłem to troszkę inaczej niż Ty.
Bryła mi nie potrzebna, i wpadłem na pomysł użycia powierzchni w okół owego wgłębienia.
To wystarczy...
Wszystko jak widać działa zobaczymy jak zinterpretuje to maszyna
Adres proszę dobra flachę jestem winien
Wykład pojąłem i dzięki Ci za to bo w końcu wszytko jasne.
Podejrzewałem co prawda, że to może być coś z stl-em ale nie miałem pojęcia o takiej interpretacji pionowych ścian prze aspire. A i tego, że stl ma tak cienką ściankę.
Wszystko już działa, choć zrobiłem to troszkę inaczej niż Ty.
Bryła mi nie potrzebna, i wpadłem na pomysł użycia powierzchni w okół owego wgłębienia.
To wystarczy...
Wszystko jak widać działa zobaczymy jak zinterpretuje to maszyna
Adres proszę dobra flachę jestem winien
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 1614
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
Cieszę się, że mogłem pomóc.popik10 pisze:Adres proszę dobra flachę jestem winien
Flacha powiadasz ?
Brzmi zachęcająco , tym bardziej, że wódka (najlepiej czysta) to jedyny alkohol jaki pijam
Jednak bez przesady, po to jest forum, żeby sobie pomagać.
Wracając do tematu, to mogę podpowiedzieć jeszcze, że zamiast tworzyć wektory w Aspire jako otaczające wgłębienia, to o wiele lepszym rozwiązaniem będzie import wektorów z Rhino.
Po prostu tworząc automatyczny obrys w Aspire, nie uzyskujesz gładkiej krzywej, bo i model równiutki nie jest, więc ścieżka generowana na podstawie tak uzyskanego wektora, też będzie "nieregularna" , a poza tym, im więcej łuków w wektorach, tym dłużej wszystko się generuje, a przy okazji niejako w "bonusie" otrzymujemy nieregularny kształt.
Sprawa plików STL.
STL, to tylko format zapisu brył triangulowanych, tak samo jak np. OBJ
Chodzi o to, że każda bryła/model składająca się z trójkątów, zawsze ma tzw. rozdzielczość, czyli jest to coś w rodzaju bitmapy, tyle, że 3D
Ładując model powierzchniowy do każdego programu który nie pracuje na powierzchniach, program ów, musi przekształcić powierzchnie w trójkąty i stąd problemy przy niektórych z nich.
Mimo wszystko jednak, tak Aspire (jak i konkurencyjnego Artcam-a) nie polecam do technicznych rzeczy 3D/2.D
Są to programy głównie dla artystów, czyli znakomite jeśli chodzi o płaskorzeźby, bo tam dokładność nie musi być idealna.
Natomiast tam, gdzie dokładność odwzorowania modelu 3D/2.5D ma zasadnicze znaczenie, w/w programy delikatnie pisząc, nie zachwycają.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 217
- Rejestracja: 02 paź 2007, 15:57
- Lokalizacja: Wrocław
Jasne, tylko co w zamian, RhinoCam??Mimo wszystko jednak, tak Aspire (jak i konkurencyjnego Artcam-a) nie polecam do technicznych rzeczy 3D/2.D
Niestety nie znam i nie posiadam, choć może warto będzie się zainteresować.
Ale jak patrze na yt na te wszystkie funkcje to mnie to trochę przeraża.
Potestuję sobie to na demo
Jeszcze raz dzięki
PS.
Dla mnie dokładność rzędu 0,5 mm przy tych wgłębieniach jest zupełnie wystarczająca, ważne żeby nie było to 2 mm