dance1 pisze:zwymiarowany rysunek/bitmapa jako podkład ma się nijak do obrysowywania.
Pytałem o rozdzielczość bo chyba wiesz że czym wyższa tym szybciej i dokładniej bitmapę przerysujesz, w dychach idzie się zmieścić
Jeśli skanujesz cokolwiek (w miarę płaskiego oczywiście), to chyba nie po to, żeby to obrysowywać potem ręcznie.
Zakładam, że skanujesz po to, żeby zwektoryzować bitmapę, a następnie ewentualna korekcja skali i .... do frezowania.
Jeśli jest jak wyżej, to owszem, znacząco przyspiesza to pracę, ale .... wektory otrzymane poprzez wektoryzację bitmap (szczególnie tych z dużą rozdziałką) są bardzo ....nierówne, a są nierówne, bo pikseloza bitmapy powoduje ich małe wygładzenie, czyli ściślejsze przyleganie do pikseli podczas wektoryzacji i w efekcie otrzymujemy "postrzępiony" wektor który jednak ogólnie jako całość trzyma geometrią w miarę sensownie.
Niby wszystko OK, ale puszczać coś takiego na frezarkę, to mordować ja powoli
Owszem, można stosować wygładzanie tak podczas wektoryzacji, jak i później, ale wówczas otrzymujemy gładziutkie wektory, tyle, że jak o całość nie trzymają geometrii.
Tak że ... coś za coś
Natomiast jeśli skanujesz, a następnie obrysowujesz skan ręcznie, to przyznam, że nie za bardzo widzę sens, bo mając rysunek na papierze (lub fizyczny przedmiot) przed oczami, można od razu narysować to w CAD-zie i wtedy mamy 100% pewności, że są zachowane właściwe wymiary i geometria.