rysunek techniczncy w trzech rzutniach

Awatar użytkownika

Autor tematu
wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

rysunek techniczncy w trzech rzutniach

#1

Post napisał: wood carver » 16 lut 2007, 17:31

Witam!!

Interesuje mnie program, w któym za pomocą 3 rzutni i "rysunków technicznych " ( np. ) program tworzyłby mofel 3 d....



Tagi:


pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#2

Post napisał: pit202 » 16 lut 2007, 17:40

solidedge juz tak potrafi - ale o zlozeniach ze szkiców zapomnij.
PiteR

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#3

Post napisał: skoti » 16 lut 2007, 20:40

Juz kilkakrotnie tu o nim wspominałem a mianowicie T_FLEX . Demo można pobrać z tąd http://www.newtechsolutions.pl/download/download.htm

Awatar użytkownika

Piotr Rakowski
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2173
Rejestracja: 29 lip 2005, 15:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4

Post napisał: Piotr Rakowski » 16 lut 2007, 23:04

Kol. Wood Carver - to chyba jednak jest ślepa uliczka poszukiwań szybkiego otrzymywania obiektów 3D. Wiesz dobrze, że z 3 płaskich rzutów (bez przekrojów dodatkowych) nie da się otrzymać niczego skomplikowanego. Natomiast żeby zrobić coś nieskomplikowanego szkoda zachodu na takie działania.

Jak wiesz (jeśli modelowałeś trochę w 3D) tworzenie brył z linii ich przekrojów jest możliwe w wielu programach (np. w Rhino 3D), ale niestety trzeba zachować bardzo duży reżim tworzenia linii. Nie sposób przecież właściwie zinterpretować i utworzyć jakiejkolwiek powierzchni 3D na podstawie np. przekrojów o innej gęstości punktowania (węzłów). Programy także sobie z tym nie radzą i zwykle tworzą coś dziwacznego.

Tak np. tworzenie krzywych w Corelu i wczytywanie do Rhino kończy się przerysowywaniem linii (czyli praktycznie rysowaniem od początku).

Ergo - polecam naukę twrzenia obiektów bryłowych od razu w jakimś modelerze. Praktyka pokazuje, że ich import, czy tworzenie z linii przekrojów zwykle i tak nie daje właściwych rezultatów.

Popatrz na rysunki poniżej. Na jednym masz powierzchnię uzyskaną na podstawie krzywych 3D, które najpierw zostały narysowane na przekrojach i na ich podstawie dopiero utworzono krzywe przestrzenne - import z Corela dał rezultat ne do przyjęcia. Dopiero ich przerysowanie w Rhino pozwoliło na uzyskanie dobrej, ciągłej powierchni. Na drugim prosty element maszynowy. Czas jego modelowania < 5 min. Jeśli robiłbym to na podstawie rzutów to na samo ich wykonanie zużyłbym 3x więcej czasu.

Ale komu ja to mówię - zdaje się że Ty jesteś dobry w Rhino...
Załączniki
fender.jpg
Błotnik samochodu 3D
fender.jpg (64.79 KiB) Przejrzano 670 razy
podpora.jpg
Podpora wałka prowadnicy
podpora.jpg (58.31 KiB) Przejrzano 671 razy
Maszyny i oprogramowanie CNC: eduCAD, STEP2CNC, LynxCUT, Styro3D, Tapper, cncCAD, Image2CAM, Turn3D, TERMCUT, LynxNEST (Nesting)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne dyskusje na temat oprogramowania CAD/CAM”