Sculpris Alfa6


Autor tematu
diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

Sculpris Alfa6

#1

Post napisał: diodas1 » 26 maja 2013, 04:12

Może kogoś zaciekawi darmowy program do tworzenia grafik 3D o nazwie jak w tytule. Można w nim tworzyć modele 3D różnych postaci, zwierząt itp o fantazyjnych kształtach.
Oto na początek linki do różności w języku polskim. Zdaję sobie sprawę że z obcymi językami u wielu jest krucho :grin:
Link wprost do strony skąd pobiera się program Sculptris Alpha6,
bez całego spamu który się chce wepchnąć kiedy próbuje się go zassać normalnym trybem,
zaczynając od zapytania Google.
http://download.pixologic01.com/downloa ... indows.zip

Samouczki i fimy przyspieszone pokazujące proces tworzenia:

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... ASl5Y&NR=1 modelowanie postaci 3D
modelowanie i teksturowanie
old man-modelowanie
modelowanie włosów
modelowanie włosów,brwi,rzęs
portret 3D
futurysstyczne popiersie
automatyka,ergonomia, skróty
Tutoriale sculptris? Dajcie znać.
Kaptur Timelapse
Ninja Timelapse Sculptris
pędzle Alfa, instalacja, użycie
amatorska praca
fundamenty 1.nawigacja
fundamenty 2.opcje narzędzi
fundamenty 3 dynamiczna teselekcja
fundamenty 4.pędzle rzeźbiące
fundamenty 5.przekształcenia
fundamenty 6.symetria i przekształcenia
fundamenty 7.Maskowanie i ukrywanie
fundamenty 8.Maskowanie i przekształcanie z pivotem
Sculptris - Modelowanie głowy Orka ( Modelarnia )
Modelarnia: Hełm Isaaca Clarke'a z Dead Space

Przyjemnej zabawy. Ciekaw jestem efektów :mrgreen:




AndrzejJS
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 508
Rejestracja: 24 lip 2008, 03:06
Lokalizacja: Europa

#2

Post napisał: AndrzejJS » 26 maja 2013, 06:41

Witam, przeszło rok temu też próbowałem zainteresować kolegów tym programem
ale bez większego rezultatu:

https://www.cnc.info.pl/topics40/darmow ... t32058.htm

Również uważam że to bardzo dobry programik, genialnie prosty w obsłudze i bardzo wygodny.

Niestety nigdy nie pojawi się jego nowsza wersja niż ta darmowa która krąży po internecie.
Twórca i właściciel programu (Szwed) razem z programem został ,,kupiony'' przez firmę Pixologic
która lansuje własny program tego typu pod nazwą ZBrush. Teraz pracuje dla nich rozwijając
ten ich program a Sculptris pozostawiono swojemu losowi :-(

Pozdrawiam, AndrzejJS


Autor tematu
diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: diodas1 » 26 maja 2013, 11:57

Rok temu to 12 miesięcy. Przez ten czas przybyło zaglądających na forum a jak pewnie sam wiesz, młodsze pokolenie ma alergię na zaglądanie i czytanie archiwalnych postów. W ogóle na czytanie, dlatego wyłuskałem same filmy :) Zresztą ten program świetnie nadaje się do tego żeby go dziecku zainstalować w jego laptopie- niech łyknie trochę zainteresowania czymś ambitniejszym niż ściąganie disco-polo, skoro już wymusiło na rodzicach jego zakup ("bo wszyscy w klasie już mają") Sculptris jest zakopywany pod ziemię to trudno. Ciężko też go w związku z tym pobrać bo ginie pod górą niechcianego spamu, między innymi od tych którzy go postanowili zepchnąć na margines. Dobrze że jeszcze jest rozwijany Blender. Jego ostatnia wersja to 2.67. To jest dopiero kombajn do grafiki 3D! Na poznanie jego funkcji i możliwości trzeba wielokrotnie więcej czasu. Nazbierało się też kilka razy więcej materiału dydaktycznego. Korzystają z niego studenci na kursach a potem pewnie też w pracy. Fakt że jest w wersji freeware to duży atut kiedy komercyjne produkty onieśmielają amatorów ceną.
Do napisania tego wątku zachęcił mnie wczorajszy misi https://www.cnc.info.pl/topics68/wlosy- ... htm#343379 Też nikt oprócz Ciebie nie zwrócił na niego uwagi. Pewnie dlatego że efekt pracy pokazała w pliku o rozszerzeniu .obj a nie na przykład *.jpg do którego wszyscy mają dostęp. Może trafił się ktoś bardziej dociekliwy (jak ja :) ) kto chwycił trop i poszedł dalej. Większość pewnie nie zwróciła nawet na to uwagi. Ten wątek zapewne też za chwilę przykryje kurz zapomnienia i to z wielu powodów.
Łatwiej ludzi zaagitować do spalonego mięcha z grilla i kapusty niż do poszerzenia wiedzy.


AndrzejJS
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 508
Rejestracja: 24 lip 2008, 03:06
Lokalizacja: Europa

#4

Post napisał: AndrzejJS » 26 maja 2013, 12:29

Witam, zgadzam z Tobą w stu procentach!
Może byśmy razem założyli w jakiś sposób tu na forum ,, Kącik entuzjastów
modelowania w 3D''? :-)
Pewnie to nierealne ale może?

Piszesz o Blenderze, kiedyś zainstalowałem go na próbę ale się poddałem
natomiast Sculptris urzekł mnie swoją prostotą i łatwością obsługi.
Bardzo trafnie zauważasz że można go zainstalować z powodzeniem
swojemu dziecku (też to zrobiłem!) i ono już po kilku chwilach będzie
w nim tworzyć prostsze rzeczy.
Zaawansowany użytkownik może w nim zrobić prawie wszystko to co oferują
inne, bardzo drogie programy tego typu (jak Mudbox czy ZBrush).

Pozdrawiam, AndrzejJS


Autor tematu
diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#5

Post napisał: diodas1 » 26 maja 2013, 12:54

Z tym zakładaniem kącika może być trudno. Może trzeba działać tak jak entuzjaści pikocnc. W miarę możliwości czasowych wrzucić na forum jakieś fotki ze swoich zmagań twórczych z programem z krótkim opisem co i jak. Jeżeli nazbiera się tego więcej i pojawi się szersze zainteresowanie to administrator forum może zechce je skomasować w jakimś dziale. Na razie pasuje do CAD/CAM. Temat Blendera też przewija się jak widmo przez forum i mimo że jest za darmo, jakoś nie ściąga powodzi amatorów. Możliwe że jeden i drugi miałby większe wzięcie gdyby namacalnie udowodnić ich użyteczność dla cnc. Póki co powszechniej panuje opinia że nadają się one głównie do tworzenia gier komputerowych czy filmów reklamowych. To oczywisty błąd w rozumowaniu bo nawet młotek może służyć nie tylko do wbijania gwoździ. Poza tym są już w internecie opisane przykłady skojarzenia Blendera z cnc.
Gdybyś zechciał w porywie szaleństwa :mrgreen: jeszcze raz zmierzyć się z Blenderem to znalazłem ogromny kurs (200 odcinków) po polsku. Bardzo zgrabnie i przyjemnie prowadzony http://www.youtube.com/playlist?list=PLB16D9D8C2EFEFE77 Szczególnie że w wielu przypadkach ten sam model można naprzemiennie obrabiać w obu wymienionych programach i uzyskiwać niebywałe efekty Jako że internet czasami ma czkawkę, dobrze jest zgrać sobie cały kurs na płyty i bawić się nim także "off line"

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 9323
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#6

Post napisał: tuxcnc » 26 maja 2013, 14:22

diodas1 pisze:Fakt że jest w wersji freeware
Blender to nie freeware tylko open source na licencji GPL.
Różnica jest zasadnicza.

.


Autor tematu
diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#7

Post napisał: diodas1 » 26 maja 2013, 19:54

Taaa zasadnicza... dla kogoś kto zajmuje się programowaniem i ma ambicję grzebania w kodach źródłowych a potem obdarowywania świata swoją pracą. Dla przeciętnego użytkownika w jednym wypadku nie musi płacić a w drugim nie musi wydawać na program pieniędzy. Gdzie tu różnica? Szklanka do połowy pełna czy od połowy pusta... Jest niezły program, można go legalnie pobrać i używać do woli. Czego chcieć więcej? Kwestia poprawnego nazewnictwa w tym wypadku jest raczej drugorzędna. Chyba że w swojej naiwności mylę się monstrualnie.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 9323
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#8

Post napisał: tuxcnc » 26 maja 2013, 20:15

diodas1 pisze:Taaa zasadnicza... dla kogoś kto zajmuje się programowaniem i ma ambicję grzebania w kodach źródłowych a potem obdarowywania świata swoją pracą. Dla przeciętnego użytkownika w jednym wypadku nie musi płacić a w drugim nie musi wydawać na program pieniędzy. Gdzie tu różnica? Szklanka do połowy pełna czy od połowy pusta... Jest niezły program, można go legalnie pobrać i używać do woli. Czego chcieć więcej? Kwestia poprawnego nazewnictwa w tym wypadku jest raczej drugorzędna. Chyba że w swojej naiwności mylę się monstrualnie.
Freeware oznacza program za który nie musisz zapłacić.
Poza tym licencja może ograniczać dosłownie wszystko.
Przykładowo program którego wolno używać tylko na strychu, tylko w czwartki, tylko będąc w czerwonych skarpetkach i tylko do niekomercyjnego użytku, ale za który nie musisz zapłacić, jest freeware.

Open source na licencji GPL oznacza program którego możesz używać do czego zechcesz, nie wolno Ci jedynie zmienić licencji całości lub fragmentu.
To że nie musisz zapłacić jest sprawą drugorzędną i wcale nie oczywistą, bo może będziesz wolał zapłacić za program gotowy do użytku niż go sobie kompilować z dostępnych za darmo źródeł.
No bo właśnie kod źródłowy jest dostępny za darmo, skompilowany program już niekoniecznie.

.


Autor tematu
diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#9

Post napisał: diodas1 » 26 maja 2013, 20:48

W przypadku Blendera sprawa jest prosta. Program jest gotowy do użytku, niczego nie trzeba kompilować, jest kompletny, bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych czy funkcjonalnych. Tę informację jedynie chciałem podać ewentualnym niezdecydowanym. Nazywanie statusu licencji, powoływanie się na ścisłe definicje zatwierdzone przez Free Software Foundation to sztuczna mgła która odwraca uwagę od zasadniczej sprawy. Przychodzi baba do lekarza a lekarz do niej mówi po łacinie. Niemniej dziękuję za pouczenie. Nie wiadomo co może się w życiu przydać.


AndrzejJS
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 508
Rejestracja: 24 lip 2008, 03:06
Lokalizacja: Europa

#10

Post napisał: AndrzejJS » 29 sie 2013, 02:58

Witam, czas na trochę nowinek z branży modelowania.
Znalazłem ostatnio kilka interesujących programów
bardzo prostych w obsłudze i stosunkowo tanich.
Pierwsze dwa pochodzą z
http://cubify.com/products/3d_design_so ... index.aspx
są to Cubify Invent, 49$ i Cubify Sculpt 129$

Następny to 3D Coat, http://3d-coat.com/what-is-3dcoat/
program ten kosztuje 99$ za wersję edukacyjną i 379$ za wersję pro.
Różnice między tymi wersjami są minimalne.

Pozdrawiam, AndrzejJS

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne dyskusje na temat oprogramowania CAD/CAM”