Program (160kB): http://ixian.ca/server/alibre_to_pov.zip
Plik modelu i sceny przez niego utworzony jest bardzo czytelny i łatwy do modyfikacji. Ostatnio POV-raya używałem tuzin lat temu i widzę, że warto do niego wrócić.

Aby mieć poprawnie wygenerowane piki należy w systemie zmienić znak dziesiętny z przecinka na kropkę (Panel sterowania - Opcje regionalne i językowe - Dostosuj - Symbol dziesiętny).
Modyfikacje widoku robi się podając odpowiednie wartości położenia kamery, tekstury i kolorki ustawia się tak jak w przykładzie. W pliku sceny nazwy elementów są takie same jak modelu w programie Alibre. Przykład:
Kod: Zaznacz cały
//----------CAMERA POSITION--------------
// The camera always looks at the part no matter where it is placed
#declare Camera_X = 630 ;// left = -X , Right= +X
#declare Camera_Y = 820 ;// Down = -Y , Up = +Y
#declare Camera_Z = 1250 ;// Away from scene =-Z , Forward into scene = +Z
#declare FOV= 50 ;// Field of View. Zoom by changing field of view.
#declare texture_fred_drewno_30x30_cz1_FFFFFF = texture { T_Wood15 }
#declare texture_fred_drewno_30x30_cz2_FFFFFF = texture { T_Wood13 }
#declare texture_fred_plyta_stolik_FFFFFF = texture {
pigment { color rgb < 1, 1, 1 > }
finish { Default_surface_finish }
finish { Surface_finish }
}
#declare texture_fred_plytka_silnika_878B8B = texture {
pigment { color rgb < 0.529411764705882, 0.545098039215686, 0.545098039215686 > }
finish { Default_surface_finish }
finish { Surface_finish }
}
#declare texture_fred_nakretka_napedowa_513E35 = texture {
pigment { color rgb < 0.317647058823529, 0.243137254901961, 0.207843137254902 > }
pigment { P_Brass1 }
finish { Default_surface_finish }
finish { Surface_finish }
}

Przy pomocy programu POV-ray można utworzyć bardzo duże grafiki.

Podobny programik do tworzenia scen dla programu POV-ray jest do programu SketchUp: http://rhin.crai.archi.fr/rld/plugin_su2pov.php