STEP2CAM - powstaje nowy polski CAM!
: 05 kwie 2010, 14:14
Witam Kolegów.
Zachęcony przez kilku moich klientów zacząłem pisać mój pierwszy własny program typu CAM (czyli program generujący ścieżki narzędzi wg obiektów 3D - informacja dla tych, dla których skrót CAM nie wiele znaczy). Program bazuje na razie na dwóch rodzajach obiektów: RAW (zapis trójkątów) oraz DXF (3D - zapis w postaci 3DFACE). Tego typu obiekty przygotowuje wiele programów 3D. Ja tworzę moje w Rhino3D.
Piszę go już od kilku dni i mam pierwsze efekty, którymi chętnie się z Wami podzielę. Popatrzcie na rysunki poniżej. Rysunek pierwszy pokazuje ścieżki g-kodów wygenerowane względem głębokości obiektu (wg osi Y). Ścieżki generowane są od lewej do prawej i od prawej do lewej na zmianę. Rysunek pokazuje ścieżki wygenerowane co 1 mm.
Drugie zdjęcie pokazuje generację ścieżek konturowych (warstwic) tworzonych względem osi Z. Taki sposób jest bardzo dobry do konturowania wszelkich obiektów 3D. Ścieżki, jak poprzednio wygenerowane są co 1 mm.
Obiekty muszą być oczywiście odpowiednio przygotowane - powinny składać się z jednej powierzchni i nie mieć płaszczyzny spodniej.
Oczywiście daleka droga przede mną - między innymi:
1. generowane ścieżek z odsunięciem dla konkretnych narzędzi,
2. generowanie ścieżek zgrubnych i wykańczających,
3. interpolacja trójkątów, w kierunku wygładzania ścieżek.
4. ewentualne - wczytywanie obiektów innych typów (zapisanych np. w STL, IGES itp.)
Dla chętnych - link do g-kodów prezentowanej twarzy Wenus: http://www.lynxsft.home.pl/pub/Wenus-NC.rar
Wstępna nazwa programu: STEP2CAM
Czekam na Wasze uwagi i pomysły.
Proszę o wpisywanie się na listę chętnych do testowania programu.
Zachęcony przez kilku moich klientów zacząłem pisać mój pierwszy własny program typu CAM (czyli program generujący ścieżki narzędzi wg obiektów 3D - informacja dla tych, dla których skrót CAM nie wiele znaczy). Program bazuje na razie na dwóch rodzajach obiektów: RAW (zapis trójkątów) oraz DXF (3D - zapis w postaci 3DFACE). Tego typu obiekty przygotowuje wiele programów 3D. Ja tworzę moje w Rhino3D.
Piszę go już od kilku dni i mam pierwsze efekty, którymi chętnie się z Wami podzielę. Popatrzcie na rysunki poniżej. Rysunek pierwszy pokazuje ścieżki g-kodów wygenerowane względem głębokości obiektu (wg osi Y). Ścieżki generowane są od lewej do prawej i od prawej do lewej na zmianę. Rysunek pokazuje ścieżki wygenerowane co 1 mm.
Drugie zdjęcie pokazuje generację ścieżek konturowych (warstwic) tworzonych względem osi Z. Taki sposób jest bardzo dobry do konturowania wszelkich obiektów 3D. Ścieżki, jak poprzednio wygenerowane są co 1 mm.
Obiekty muszą być oczywiście odpowiednio przygotowane - powinny składać się z jednej powierzchni i nie mieć płaszczyzny spodniej.
Oczywiście daleka droga przede mną - między innymi:
1. generowane ścieżek z odsunięciem dla konkretnych narzędzi,
2. generowanie ścieżek zgrubnych i wykańczających,
3. interpolacja trójkątów, w kierunku wygładzania ścieżek.
4. ewentualne - wczytywanie obiektów innych typów (zapisanych np. w STL, IGES itp.)
Dla chętnych - link do g-kodów prezentowanej twarzy Wenus: http://www.lynxsft.home.pl/pub/Wenus-NC.rar
Wstępna nazwa programu: STEP2CAM
Czekam na Wasze uwagi i pomysły.
Proszę o wpisywanie się na listę chętnych do testowania programu.