Strona 1 z 1
Wolno działający STL
: 26 lut 2009, 16:52
autor: koz
Witam,
To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich
Mój problem przedstawia się następująco: tworzę skale szarości, przygotowuję w Artcamie, generuję STL... otwieram w Visualmillu i STL chodzi okropnie wolno (obroty, przygotowanie itp.). Testowałem na różnych maszynach w różnych konfiguracjach... zawsze dzieje się to samo. Nie są to jakieś ogromne i skomplikowane STLe - pozatym, ani procesor, ani ram 'nie obrywają' więc jest to wina samego pliku. Jakiś pomysł?
Pozdrawiam serdecznie
: 26 lut 2009, 17:55
autor: OZI
A jaką masz kartę graficzną, bo może ona nie wydala.
: 26 lut 2009, 20:29
autor: Bbuli
Witam. A co skłania kolegę by nie generować scieżek w ArtCamie? To tak trochę pod górę jak połowę pracy robisz w ArtCamie a połowe w Visualu gdy ten pierwszy może to zrobić. Ze skali szarości jak od razu zrobisz stla to nie będzie to nigdy ładne.
A co do tempa pracy-widocznie Art i jego stl nie jest łatwo przyswajalny przez Visuala.
: 26 lut 2009, 21:27
autor: artmachining
Witam,
spróbuj najpierw wygładzić ze 2-3 razy model w artcamie, zanim będziesz generował stl. Może to spowodować drobną utratę szczegółów, ale powinno znacznie poprawić jakość stl-a. Druga sprawa to dokładność triangulacji, jeżeli jest to 0.01 lub mniej to stle mogą wychodzić duże.
Może lepiej zrobić większą tolerancję, a zagęścić trójkąty metodą "limituj rozmiar trójkątów" - jeżeli siatka jest nawijana na jakiś model.
WOd wersji 2008 wzwyż jest jeszcze w ArtCAMie funkcja wygładź trójkąty dostępna bezpośrednio przy triangulacji, jak i po dodaniu siatki do projektu.
Pozdr
Adam
: 26 lut 2009, 23:17
autor: koz
Co skłania? Szczerze to nie wiem. Nie przemawia to do mnie. W VM zdaje się mieć większą kontrolę nad tym co się dzieje, ale najpewniej wynika to z małego doświadczenia. Triangulację robię na 0,05 - 0,10. Wszystko powyżej tego psuje model 'w oczach' VM. Pokombinuje z funkacjami o których wspomniałeś artmachining. Dziękuję za pomoc
ps. nie wydaje się by konfiguracja sprzętowa była tutaj problemem bo zarówno na 2800+ Athlon jak i core2 duo 3ghz oraz GF 5600 i Radeon HD4850 dzieje się to samo...
: 05 mar 2009, 14:37
autor: RAJMUND
Co prawda nie znam obu programów ale poszukaj opcji zamiany STL na MESH przy wczytywaniu stl do VM. Ja tak robię w systemie w którym pracuje.
Bo niestety stl mogą zajmować nawet po 700 mega a to już dla procesorów nie lada wyzwanie.