Spieszę donieść (uprzejmie oczywiście), że dodałem zestaw algorytmów wybierania kieszeni (ang. pocketing) z uwzględnianiem wielu wysp (pocketing with islands) do mojego programu o nazwie cncCAD, który jest kontynuacją eduCADa (eduCAD 3.0).
Zasada podstawowa jest taka, że obiekt zewnętrzny musi być prawoskrętny (tworzony w kierunku obrotu wskazówek zegara), a wyspy (obiekty wewnętrzne) lewoskrętne. W programie cncCAD wybudowałem zarówno pokazywanie kierunków skrętu obiektów, jak i ich badanie oraz algorytm zmiany kierunku (wielu obiektów na raz).
Oto rezultaty (całkiem, całkiem...)

Napis LYNX wypełniony i napis LYNX w postaci różnicy obiektów.

Tak to wygląd w module CAM, który jest integralną częścią programu cncCAD.

Wypełnienie dwóch najprostszych obiektów.

Bardziej skomplikowane obiekty (całkiem niebrzydkie...


Widok w oknie podglądu 3D - g-kodów w module CAM.

Długi napis z kilkoma (7) wyspami wypełniony i w postaci różnicy obiektów.

Przykład z wyspą wychodzącą na zewnątrz (nachodzącą częściowo).
Tak więc po 3 latach pracy zakończyłem definitywnie program cncCAD i jego moduł CAM 2.5D. Zabieram się za pisanie instrukcji...