Rozmowy dotyczące oprogramowania sterującego maszynami CNC i sterowników CNC obrabiarek numerycznych

Autor tematu
GrzegorzK
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 33
Posty: 66
Rejestracja: 17 cze 2005, 09:29
Lokalizacja: Warszawa

#1

Post napisał: GrzegorzK » 11 lip 2005, 18:26

Panowie,
Muszę zaznaczyć, że to co tu robimy jest moim hobby, a nie pracą zawodową.
Mogę poprowadzić projekt od strony informatycznej/elektronicznej.
Jak wcześniej pisałem, nie znam się na maszynach CNC na tyle, aby umieć stwierdzić że coś nie ma sensu albo w dany sposób coś się robi - tu będzie mi napewno potrzebne Wasze wsparcie.

Po przestudiowaniu dokumentów na temat A3977 uważam, że tego układu powinniśmy się trzymać - przetestowany, działa; trzeba zastosować (w dodatku odpada problem sterowania mikrokrowego).
Budowę tego systemu oparłbym na dwóch/trzech mikrokontrolerach - jakich to się jeszcze zobaczy - spełniających następujęce funkcje:
1. Obsługa wej./wyj. - komunikacji z PC - wstępnej obróbki danych (sprawdzanie syntaktyczne poleceń, wyświetlanie informacji na wyśw. znakowym/graficznym, przyjmowanie poleceń z klawiaturki, pomiar wartości fizycznych w układzie itp. - zobaczymy co jeszcze).
2. Opracowywanie danych, na podstawie których trzeci kontroler będzie mógł sterować kierunkiem/szybkością/dynamiką pracy silników.
3. Kontrola działania maszyny, podawanie odpowiednich sygnałów sterujących do układów 3977, tutaj opracowywane będą charakterystyki dot. ruszania/hamowania narzędzia w zależności od podanych danych przez uP nr 1.

Dodatkowo chciałbym, aby < elektronika-sterowanie-oprogramowanie PC > były jak najbardziej modułowe, np. w przyszłości będziemy chcieli dodać zmieniarkę narzędzi, sterowanie chłodziwem/powietrzem, sterowanie kamerą USB itp - co duszyczka zapragnie 8)

Co Wy na to ?



Tagi:


Autor tematu
GrzegorzK
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 33
Posty: 66