Strona 1 z 1

Korekcja narzędzia w MC 9.1

: 31 maja 2013, 21:45
autor: Zhan
Witam,

Mam taki problem, otóż dodając kilka ułożonych obok siebie elementów (takich samych tylko obróconych o 180 st) do ścieżki konturu dla części tych elementów korekcja narzędzia jest w wewnątrz elementu a dla części na zewnątrz. Czy coś robię źle? Radzę sobie tak, że rozdzielam te elementy na dwie grupy ale zastanawiam się czy jest możliwość zdefiniowania korekcji dla poszczególnych obiektów w grupie.
Poniżej ilustracja mojego problemu:

Obrazek

pozdrawiam

[ Dodano: 2013-05-31, 22:03 ]
Ok, już chyba znalazłem rozwiązanie, w chain managerze robię reverse chain. Ale jak tym sterować na etapie dodawania elementów do grupy, trzeba jakoś odpowiednio klikać?

: 01 cze 2013, 15:19
autor: MoldMichal
DOKLADNIE :)
Trzeba od dobrej strony zaznaczac łancuch :P
jak wezmiesz rewers chain to Ci frezz chyba pojdzie konwencjonalnie a nie wspolbierznie,
lepiej zaznaczyc od nowa, w ramach treningowych rowniez :)

http://zapodaj.net/6ae0adb00a317.png.html -przyklad

[ Dodano: 2013-06-01, 15:20 ]
jak ma byc ciecie na zewnatrz

: 01 cze 2013, 15:35
autor: Zhan
Nic z tego nie rozumiem ale prawie działa ;-) prawie bo klikając wg Twoich wskazówek ten górny środkowy element zaznacza się źle. Trzeba go kliknąć jakby w lewy górnym rogu. Czasem jak klikam to pojawia się zielona strzałka a czasem zielony krzyżyk, co to oznacza?

: 01 cze 2013, 18:56
autor: MoldMichal
moze na luk naciskales ;) strzalka oznacza kierunek zaznaczonego konturu i powinna byc widoczna caly czas , a krzyzyk przy zaznaczaniu łancuchu to nie wiem ;)

łancuch mozesz zaznaczyc w kazdym prawie miejscu na kazdym luku czy prostej, pamietaj ze zaznaczasz na poczatku (luku czy prostej) i po stronie której ma isc frez.

: 01 cze 2013, 22:06
autor: Zhan
No już trochę ogarniam :-). Ale mam kolejny problem, może będziesz się orientował. Otóż nie mogę poprawnie zaznaczyć okręgu pod wiercenie. Nie wiem co robię źle ale mogę jedynie ręcznie wstawić punkt wiercenia a jak zaznaczam okrąg to środek otworu zawsze wychodzi na obwodzie okręgu a nie w środku. Dodam, że chodzi o rysunek zaimportowany z dxf, jak narysuje okrąg w MC to z wierceniem nie ma problemu.

: 02 cze 2013, 12:38
autor: MoldMichal
nicisniecie "center" (c) i klikniecie na łuk nic nie daje ?

jak nie to spróbuj zrzutowac sobie rysunek ,
zeby nie spartolic utwurz sobie 2 warstwe, przenies na nia wszystko. wylacz 1
pozniej "modifity" "squosz" (sory za pisownie niewiem jak to poprawnie sie pisze :D)
zaznacz wszystko i przenies(zrzutuj) na inny Z :) stare usun i powinno byc lepiej, czesto tak robilem i pomagalo choc szczegolnie przy rysunkach(modelach) 3D.
jak dalej MC nie widzi łuku okregu, to stwórz poprostu w tym miejscu nowy okreg z 2 pkt :) to niezawodnie pomoze

[ Dodano: 2013-06-03, 12:14 ]
mały blad Squosh jest w Xform nie modifity ;)