Jak w temacie. Nie chodzi mi o bryły ale o proste kontury w 2D. W Corelu klika się i przeciąga , a jak MC?
Jeszcze jedno pytanie: jak grawerować po narysowanych liniach? Normalnie ścieżka grawerska jest przesunięta o grubość freza grawerskiego. I dlaczego chcąc wygrawerować prosty tekst MC wyświetla błąd: łańcuchy nie mogą być otwarte, lub jakoś tak? Dotyczy to liter z zamkniętymi konturami (oaerb itd) Co mam zrobić?
Jestem początkujący w MC, ale już coś tam wiem. Proszę o pomoc. Używam domowej roboty CNC i Mach3.
Przesuwanie narysowanych elementów - jak?
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
Przesuwanie narysowanych elementów - jak?
Życie jest piękne, jeżeli odpowiednio dobierze się środki antydepresyjne...
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
Jeżeli chodzi o przesuwanie to wielkie filozofii tu nie ma, jest do tego ikonka na menu. Nie pamiętam dokładnie nazwy ale na tym pasku są funkcje lustra, odsunięcia itd.
Kod: Zaznacz cały
http://www.cnc.info.pl//files/szybki_start_w_mastercam_x_350.pdf
"Technologia rozwiązuje problemy, nie politycy"
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
wybierasz w ścieżki operacje kontur, następnie zaznaczasz kontur po którym ma iść narzędzie. Po zaznaczeniu konturu i zatwierdzeniu pojawi się okno z opcjami tej operacji, a tam w parametrach obróbki ustawiasz naddatek na ściankach równy "-promień narzędzia"
np. jeśli masz frezik fi 2mm ustawiasz naddatek na ściance "-1" czyli minus promień, a narzędzie powinno iść wtedy po konturze..
innego sposobu narazie nieznam..
pozdrawiam
np. jeśli masz frezik fi 2mm ustawiasz naddatek na ściance "-1" czyli minus promień, a narzędzie powinno iść wtedy po konturze..
innego sposobu narazie nieznam..
pozdrawiam
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
Poradziłem sobie z tym w ten sposób, że jako ścieżkę wybieram KONTUR ale jako typ KOMPENSACJI wybieram WYŁ. Działa rewelacyjnie:)