Strona 1 z 1

Miejsce zerowe detalu

: 06 sty 2010, 13:45
autor: tofik_pollub
Witam wszystkich forumowiczów!! Przejrzałem już całą książeczkę o mastercam X2 i nie mogę znaleść odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.. Pytanie banalne, ale bez tego nie mogę ruszyć z robotą :cry:

Wczytuję bryłę z solidedge. Ma rozszerznie .par. Problem polega na tym, że wszystko jest oki, ale kod jest napisany względem "0" bryły z solida. W jaki sposób bogę zmienić to zero i przenieść np. w oś dowolnego otworu, czy na dowolny narożnik???

Będę bardzo wdzięczny za pomoc!!!!

: 06 sty 2010, 14:54
autor: bateryjka
1. W solidedge ustawić bryłę wg własnego zera
2. W MasterCam Zmień -> Przesuń do początku i wybrać punkt który ma być zerem

re

: 06 sty 2010, 18:13
autor: tofik_pollub
Problem w tym że u mnie nie ma tej funkcji.. :( Potem załącze zrzut okna po wybraniu "Zmień" , bo narazie nie moge załadować zdjęcia..

: 04 gru 2010, 17:14
autor: dziabi3
w solidzie jest opcja kopiuj przenieś , tym załatwisz sprawę

: 04 gru 2010, 18:27
autor: darekr1
Witam,tu ( ) masz poglądowy przykład.
Powodzenia.

: 11 gru 2010, 23:06
autor: Bogdan_Celtic
funckja xform do tego sluzy z tym ze nie kopiujesz tylko przesuwasz .

: 15 gru 2010, 10:13
autor: TomekKTM
w MC w prawym dolnym rogu WCS menedżer widoku tam wpisuje w YXZ punkty w których ma być zero zazwyczaj daje je na środku np. kostka 100x100x50 to pisze X50 Y50 Z50.

Re: Miejsce zerowe detalu

: 09 sty 2011, 18:31
autor: Bogdan_Celtic
tofik_pollub pisze:Witam wszystkich forumowiczów!! Przejrzałem już całą książeczkę o mastercam X2 i nie mogę znaleść odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.. Pytanie banalne, ale bez tego nie mogę ruszyć z robotą :cry:

Wczytuję bryłę z solidedge. Ma rozszerznie .par. Problem polega na tym, że wszystko jest oki, ale kod jest napisany względem "0" bryły z solida. W jaki sposób bogę zmienić to zero i przenieść np. w oś dowolnego otworu, czy na dowolny narożnik???

Będę bardzo wdzięczny za pomoc!!!!

Dokładnie to będzie tak: na górze jest funkcja xform naciskając rozwinie sie Tobie pasek i wybierz xform translate po tym pojawi się okienko w którym wpiszesz odpowiednie dane mam na myśli odległosci jakie muszą zostać przsunięte aby model znalazł się w osi x, y tą samą funkcją mozesz również ustawić zero dla osi "z" natomiast aby obrocić model np na drugą stronę służy do tego funkcja rotate która znajduje sie w tym samym miejscu co wyżej omówiłem. Przykład dla obrotu modelu klikając prawym przyciskiem myszki wybierz opcje right - widok z prawej i następnie wybierz funkcje xform rotate w tym przypadku obracmy model w osi x o 180 stopni tym samym obrócimy model na druga stronę . Dla sprawdzenia ze wszystko jest ok uzyj funkci analize jest na górze po lewej stronie po rozwinieciu paska analize wybierz dynamic po tym kliknij na model z jednej potem z drugiej i zobaczysz ze współżedne powinny takie same czyli np x 0 jest na srodku modelu . Pokombinuj z tym a wjdzie Tobie napewno . Powodzenia