Strona 1 z 1

Problem z offsetem

: 22 cze 2005, 12:51
autor: slawecki1
Witam
Mam nadzieję, że dobrze zatytułowałem temat.
Właśnie zaczynam próby z moją maszyną.

Nie rozumiem dlaczego jak wrzucam jakąś grafikę ( w tym przypadku prostokąt o wymiarach 123x234) to ląduje on jakby na rogu stołu. Włączam maszynę a ona wtedy jak by miała wyjechać poza swoją powierzchnię pracy.
Czy można jakoś przesuwać grafikę względem stołu? Jak to rozwiązać?

: 22 cze 2005, 13:27
autor: chomikaaa
sprobuj zmienic kierunki osi byc moze w tym tkwi problem ew moze to byc zla inkrementacja sprwdz czy dobrze zdefiniowales przelozenie
jakieog programu uzywasz?
czy jest w nim cos takiego jak definowany obszar pracy?

: 22 cze 2005, 13:46
autor: pit202
laduje na rogu bo pewnie tam jest punkt 0,0,0 , ustaw inny punkt zero w programie mach2, gdy masz ustawioną glowice nad swoim punktem zero nacisnij "zero all"

: 23 cze 2005, 10:59
autor: slawecki1
To chyba nie o to chodzi.
Napisze pokoleji jak to robię.
Jakiś tam rysunek robie w corelu9 eksportuje do HPGL -->plt a następnie import w mach2.
Generuje Gcode, nadaje nazwe.tap itd, następnie zamykam okno X-em.
I to wszystko, a wtedy środek obrazka ląduje mi na rogu stołu.
A żeby mi to dobrze działało to muszę wrzecionem podjechać bliżej środka stołu i wyzerować liczniki.
W gcodzie część wartości jest ujemna.

: 23 cze 2005, 11:27
autor: pit202
no to chyba problem jest tylko w wygenerowaniu kodow G , albo w corelu masz tak ze rysunek jest po srodku x:0 y:0 , albo konwerter PLT -> GM srodkuje , poddaje sie, nigdy nie robilem takich konwersji

: 23 cze 2005, 11:58
autor: pltmaxnc
Aby mieć wszystkie współrzędne dodatnie należy rysować w corelu w odpowiednim miejcu pola pracy. Pamiętam że kartka A4 miała 0,0 w lewym dolnym rogu. Każdy rysunek zrobiony w prawo i w górę od tego narożnika miał przy eksporcie na .plt dodatnie wpółrzędne.

: 06 paź 2005, 23:09
autor: cave-man
witam, musze się niezgodzić z kolegą, moim zdaniem arkusz corela podzielony na cztery części daje nam układ współrzędnych i wg. tego należy zaczynac rysowanie od 'pierwszej ćwiartki"
można to łatwo sprawdzić, wystarczy narysować gwiazdę na srodku arkusza i zapisać rysunek jako dxf a autocadzie sprzawdzić ktore ramiona mają dodatnie współrzędne.