problem - dziwna praca silników, konfiguracja mach3

Dyskusje dotyczące najpopularniejszego programu sterującego maszynami CNC

Autor tematu
Cichy90
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2013, 19:16
Lokalizacja: Woźniki

problem - dziwna praca silników, konfiguracja mach3

#1

Post napisał: Cichy90 » 23 wrz 2014, 19:00

Witam serdecznie, mam pewien problem dotyczący pracy silników w mojej maszynce - podczas frezowania okręgu powstają takie jakby ząbki. generowałem g-kod z lazycam, później z artcam i problem nadal występuje. Podejrzewam, że coś sknociłem przy konfiguracji programu. silniki nie pracują płynnie, tylko "skokowo". Pod spodem zamieszczam filmik, na którym słychać o co chodzi. (sterownik to czerwony chińczyk tb6560 3v2) Szukałem informacji na ten temat i nigdzie nie ma rozwiązania mojego problemu, albo po prostu nie umiem go znaleźć. Z góry dziękuję za pomoc, naprawdę już nie mam pomysłów. (CV feedrate miałem odznaczone)



Ewentualnie czy to nie wina g-kodu? Jeszcze nie jestem zbytnio ogarnięty w tym temacie, ale po współrzędnych widzę, że też to może być to.

Obrazek Uploaded with fotem.pl



Tagi:


ezbig
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2103
Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
Lokalizacja: mazowieckie

#2

Post napisał: ezbig » 23 wrz 2014, 20:22

Z filmu niewiele wynika, a g-kod wkleja się jako tekst. Mam sobie przepisać ten fragment? (nie chce mi się) Z tego obrazka można wnioskować tylko, że może okręgi masz kanciate (ale jak wspomniałem, nie będę tego przepisywał, żeby się przekonać). Kiedyś jak importowałem rysunek z Corel-a do Lazycam-a to miałem okręgi w formie 6-boków. Musiałem w Corel-u zwiększyć ilość węzłów z jakich się składały łuki i okręgi (im więcej ich dodawałem, tym dokładniejsze wychodziły, bo Lazycam robił odcinki łącząc moje węzły na okręgach i łukach). Jak powiększasz widok okręgu na ekranie, to nie masz przypadkiem wieloboku? Śruby masz chyba metryczne, czyli o niewielkim skoku. Nawet na pełnym kroku schodków nie powinno być widać - wykluczam więc błędne ustawienie podziału kroków.


Autor tematu
Cichy90
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2013, 19:16
Lokalizacja: Woźniki

#3

Post napisał: Cichy90 » 23 wrz 2014, 20:37

Przepraszam, ale nie znam waszych zwyczajów. staram się czegoś nauczyć. Dokładnie tak jak piszesz - sa kanciate okręgi, ale w corelu okrąg jest złożony z czterech węzłów. Podczas rysowania liter dzieje się dokładnie to samo. Każda krzywa jest poszarpana, jakby była zrobiona z połączonych ze sobą prostych odcinków. Okrąg narysowany w artcamie i wyeksportowany jako *.tap wygląda identycznie.


ezbig
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2103
Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
Lokalizacja: mazowieckie

#4

Post napisał: ezbig » 23 wrz 2014, 21:34

Miałem ten sam problem, tylko w Corel-u (artcam-a nie mam). Zerknij tu https://www.cnc.info.pl/topics52/kolo-w ... 833,10.htm


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#5

Post napisał: Dudi1203 » 25 wrz 2014, 00:25

Corel nie nadaje sie do rysowania pod maszyny. Straszny syf w projektach robi.
A artcamie sprobuj użyc postprocesora "g-code arcs". Pod machem działa a kod jest ładniejszy.
Podczas robienia ścieżek w artcamie jest też parametr - tolerancja przy aproksymacji, daj 0,01mm. Im mniejsza wartość dasz tym dokładniejsze odwzorowanie w kodzie, ale dluższy kod.
Foto detalu też mogłoby sporo powiedzieć :???:


pawelkaso
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 93
Rejestracja: 26 gru 2006, 18:17
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

#6

Post napisał: pawelkaso » 05 paź 2014, 09:57

Dodatkowo w machu jest funkcja plasma która w pewnym stopniu wypełni łuki.


ezbig
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2103
Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
Lokalizacja: mazowieckie

#7

Post napisał: ezbig » 05 paź 2014, 12:07

Dudi1203 pisze:Corel nie nadaje sie do rysowania pod maszyny. Straszny syf w projektach robi.
Zaraz nie nadaje. Syf wynika raczej z winy operatora. W kodzie wychodzić dokładne odwzorowanie pracy, dlatego trzeba rysować z myślą o maszynie, żeby nie jeździła po stole jak szalona.


dziabi3
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 874
Rejestracja: 13 sie 2009, 16:15
Lokalizacja: xxx

#8

Post napisał: dziabi3 » 11 paź 2014, 23:12

wykonaj test używając g2 lub g3 albo r i jak ci wtedy wyjdzie kwadratowe koło to winny jest macha.

Jak koło wyjdzie okrągłe to winny g kod
Mach3 + CSMIO = :-) :-) :-)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mach 2 / 3 / 4 (ArtSoft software)”