konfiguracja mach3 mill

Dyskusje dotyczące najpopularniejszego programu sterującego maszynami CNC

Autor tematu
Dida1991
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 02 lut 2012, 21:08
Lokalizacja: Opole

konfiguracja mach3 mill

#1

Post napisał: Dida1991 » 06 lut 2012, 15:48

Witam

Mam mały problem. Jestem laikiem w tej dziedzinie, lecz szefowi się nie odmawia.. Mój problem polega na tym, że dostałem do skonfigurowania płytę główną ze sterownikami i silnikami krokowymi. Chodzi o to, aby sprawdzić, czy to działa, resztą już zajmę się z bardziej doświadczonym kolegą (domyślnie urządzenie to będzie pełniło zadanie grawerki). Dla ułatwienia na początku do płyty głównej podłączam tylko jeden sterownik z jednym silnikiem krokowym. Teraz chciałbym to uruchomić, aby silniczek wykonał jakiś obrót (dzięki temu będę wiedział, że wszystko działa). Czy istnieje jakaś metoda na sterowanie ręczne jednym silnikiem krokowym (powiedzmy oś X) ? Jakie należy zastosować ustawienia w programie Mach3 Mill, aby silnik wykonał pracę ?

Od piątku przewertowałem wiele stron internetowych, instrukcji obsługi, lecz nie mogę sobie z tym problemem poradzić.

Z góry dziękuję za pomoc ;)



Tagi:


creative1agh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 264
Rejestracja: 25 sty 2009, 21:11
Lokalizacja: Kraków

#2

Post napisał: creative1agh » 06 lut 2012, 16:57

Podłączyć całość do komputera i zasilania ( pamiętając, że na przykład, część sterowników wymaga najpierw podania zasilania logiki - 5 V, a potem dopiero zasilania silników ) włączyć mach'a, przejść do zakładki MotorTuning, kliknąć na oś, którą się chce ustawić do pracy i zmieniając suwakami kształt krzywej na wykresie sprawdzać strzałkami na klawiaturze ( strzałki góra - dół ) czy silnik się kręci i jak się zachowuje.