Strona 1 z 1

krańcówki-bazowanie

: 15 paź 2011, 19:57
autor: schwanz24
witam, czy może mi ktoś powiedzieć od czego to jest uzależnione, mianowicie, co trzeba ustawić w machu, albo tak, co mam ustawione że:

podaje przykład 1. dla osi B punt bazowania przypisany ma np. -12 i na tą wartość od krańcówki się mi ustawia.

przykład 2. dla osi x punkt bazowania przypisana wartość np. -100, ale nie bazuje się mi od krańcówki na -100, tylko dalej bazuje się na krańcówce. Dopiero w programie jak dam szybki ruch po prostej g00 x0, to o te -100 oś x się mi obróci.

dzięki

: 15 paź 2011, 22:14
autor: k-m-r1
schwanz24 pisze:dam szybki ruch po prostej g00 x0, to o te -100 oś x się mi obróci.
nierozumiem czy to jest obrotowa czy liniowa os?

: 16 paź 2011, 00:19
autor: schwanz24
k-m-r1 pisze:
schwanz24 pisze:dam szybki ruch po prostej g00 x0, to o te -100 oś x się mi obróci.
nierozumiem czy to jest obrotowa czy liniowa os?
obrotowa


rozgryzłem to, poprostu zawsze tak jest,że obojętnie jaką wartość ma się przypisaną w home limits (za wyjątkiem 0) to oś zawsze wybazuje się na krańcówce, a odjeżdza od krańcówki dopiero jak się w programie ustawi G00 i np. X0.