Strona 1 z 2

No niestety nowy problem z MACH3

: 23 maja 2011, 22:31
autor: kennyg
Mam maszynę w której wrzeciono jest tylko na osi Z a ruchy XY załatwia stolik. Skonfigurowałem macha właściwie , ale w tym układzie element po frezowaniu jest obrócony o 180 stopni w osi x i y. Oczywiscie jest menu bazowanie i krańcowki , ustawiłem maszynę tak że to co w pliku i okienku macha to w tej samej orientacji widzę po skończeniu frezowania ALE : w okienkach pozycji mam wartości o zmienionym znaku , jaja jak berety w oznaczeniu SOFTWARE LIMITS - w zasadzie nie działają i żadne kombinację wpisów SOFT MAX i SOFT MIN nic nie dają. A najdziwniejsze jest to że zmiana klawiszy strzałek , żeby osie chodziły zgodnie z nimi powoduje zablokowanie działania skryptów centrowania/ wysokości narzędzi. Ogólnie ten Mach - nie tani przecież to marnie wydane pieniądze - grafika - dziadostwo , okienko podglądu maszyny mikroskopijne. Próbuje oczywiscie zrobiś swoje ekrany , ale przecież za coś zapłaciłem - przyciski znajdowania środka , brzegu materiału nie działają - ZNAJDZ SE PAN SKRYPTA , tyle że te też nie zawsze działaja. Po paru dniach coś tam możn ustawić , ale do końcowej satysfakcji jeszcze daleko.

Proszę o jakąś podpowiedż , napewno czegoś nie wiem , ale to coś nie jest napewno w instrukcji do programu.

: 23 maja 2011, 22:50
autor: romgol
Najprościej odwrócić obroty przełączając kabelki na silnikach,jest też taka opcja w ustawieniach ,niestety nie pamietam gdzie,ale poszukaj na forum ,na pewno było.

: 23 maja 2011, 23:08
autor: kennyg
no odwróciłem , ale bliżej opisze problem -

jak mamy frezarke z ruchomym wrzecionem to wykonanie komendy x10 spwoduje przesuniecie wrzeciona w prawo o 10mm - w obrabianym materiale wytniemy kreskę w prawo

ja mam frezarkę w której porusza się stolik a nie wrzeciono i wykonanie tej samej komendy x10 spowoduje przesuniecie STOLIKA w prawo - w obrabianym materiale wytniemy kreskę w lewo.


chodzi mi o to żeby program poruszał stolikiem w lewo a wyświetlał że idzie w prawo (= 10 a nie - 10)
Ustawienie różnych kombinacji w sygnałach na silnik i w bazowaniu i krańcowkach niby załatwia temat , ale powoduje szereg kłopotów z klawiszami ,makrami i wyświetlaniem pozycji maszyny.

Dzięki za posta

: 23 maja 2011, 23:17
autor: bartuss1
m ustawieniach (config) przy zakładce z silnikami wystarczy odhaczyc na zielono bądz czerwono dir low activ, a w przypisaniach w menu rozwijalnym ustawien - ustawić sobie strzałki na klawiaturze.
drugi sposób to tam gdzie się ustawia krancowki - mozna zmienić kierunek pracy osi haczykiem

co do podglądu, wchodzisz w tools, klikasz na obrazek i powiekszasz kółkiem, a lewym obracasz se w 3d, a naciskając kółko przesuwasz.

: 23 maja 2011, 23:22
autor: creative1agh
config -> homing limits -> w tabelce zaznaczyć zielonego "ptaszka" przy danej osi w kolumnie Rewersed. Program wyświetla wtedy normalnie, a maszyna odwraca daną oś/osie.

: 23 maja 2011, 23:42
autor: tuxcnc
kennyg pisze:jak mamy frezarke z ruchomym wrzecionem to wykonanie komendy x10 spwoduje przesuniecie wrzeciona w prawo o 10mm - w obrabianym materiale wytniemy kreskę w prawo

ja mam frezarkę w której porusza się stolik a nie wrzeciono i wykonanie tej samej komendy x10 spowoduje przesuniecie STOLIKA w prawo - w obrabianym materiale wytniemy kreskę w lewo.
Nie.
Po prostu silnik musi się kręcić w drugą stronę.

.

: 23 maja 2011, 23:46
autor: kennyg
Robiłem tak , jak w home/limits dam reversed to odwraca układ współrzędnych , ale i kierunek silnika , wtedy w wyjsciach zamieniam level dla kierunku na sterownik , i w tym momencie przestają działać skrypty pozycjonowania głowicy (środek , boki , wysokość)
To logiczne dla mnie było ale niestety nie działa w przypadku mojej maszyny.
Dzięki za posta.
Robert

jutro zmienie koordynaty bazowania na stole teraz mam lewy dół , a zrobie prawy dół , czyli teraz mam

0,200




0,0 200,0


a przeniose baze

0,200







200,0 0,0


Może to coś da. Ale jak by nie kombinować to zmiana mapingu klawiszy tak żeby się zgadzały z osiami , blokuje mi skrypty i to sprawdziłem na 100 procent.

: 23 maja 2011, 23:49
autor: tuxcnc
Zamiast kombinować jak koń pod górę zamień miejscami dwa kabelki od silnika.

.

: 23 maja 2011, 23:55
autor: kennyg
jak zmienie kierunek silnika czy to na uzwojeniu czy w pinach wyjsciowych , to muszę zmienic kierunek bazowania i układ osi i wtedy zaczynają się jaja.

: 24 maja 2011, 00:09
autor: tuxcnc
kennyg pisze:jak zmienie kierunek silnika czy to na uzwojeniu czy w pinach wyjsciowych , to muszę zmienic kierunek bazowania i układ osi i wtedy zaczynają się jaja.
Przestań kombinować.
Silnik się kręci w prawo, albo w lewo, zależy jak przewody podłączysz.
Krańcówkę HOME dajesz z prawej, albo z lewej strony.
Co tu może nie działać ?

.