Jak podpiąć zwyklą frezarke pod komputer?

Dyskusje dotyczące najpopularniejszego programu sterującego maszynami CNC

Autor tematu
markiii
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1

Jak podpiąć zwyklą frezarke pod komputer?

Post napisał: markiii » 10 maja 2009, 14:18

Witam. Jestem początkującym specjalistą od maszyn CNC:). W tym poście proszę o łopatologiczne wytłumaczenie jak podłączyć zwykłą frezarkę, która obecnie działa na sterowaniu ręcznym LJUMO (lub coś takiego) do komputera PC wraz z którymś z programów sterujących.

Tagi:

krzysiekgrab
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)

Post napisał: krzysiekgrab » 10 maja 2009, 18:26

witam

Nie wiem na czym opiera się sterowanie ręczne LJUMO (lub coś takiego), ale większość programów sterujących(chyba najbardziej popularny to mach) steruje wysyła sygnały kierunku i kroku(step i dir). Czyli musisz się zaopatrzyć w sterowniki silników które będą interpretować takie sygnały. Nie wiem być może już takie posiadasz:). Podpinasz to wszystko pod port komputera(najczęściej jest to port LPT), konfigurujesz program i gotowe;P.
„Jeżeli nie znasz portu do którego płyniesz,
to żadne wiatry nie będą Ci sprzyjać”

Programowanie sterowników PLC Fatek, HMI Weintek, sterowniki maszyn CNC, Mach3;

jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)

Post napisał: jasiu... » 10 maja 2009, 21:01

Trochę poszukałem i jest to możliwe. Ruskie robią tzw. moduł wejścia-wyjścia, który to sterowanie obsługuje. mam to tu: http://kvplab.com/ oczywiście jeśli masz coś podobnego do

Ja widzę inny problem. Na stronie http://mojaszkola.pl/podstrony/pracowni ... ezarka.htm znalazłem taki tekst:

Frezarka szkoleniowa TOCK FS1 PNC jest nowoczesną, precyzyjną, przeznaczoną do obróbki przedmiotów z tworzywa sztucznych i drewna. Obrabiarka ta w wersji ze sterownikiem typu LJUMO PNC 63 ( ISKRA-TELA ) pozwala na sterowanie frezarki w czasie rzeczywistym w jednej z trzech osi.