Strona 1 z 1

frezowanie kąta prostego (pomoc)

: 27 cze 2016, 15:21
autor: sLav0
Witam
Muszę wyfrezować idealny kąt prosty.
Znalazłem coś takiego chodzi mi głównie o to frezowanie 2 frezem, chciałbym to wklepać z palca.
Robił ktoś coś takiego, bo jeśli tak to bardzo proszę o pomoc.
Z góry dziękuję i Pozdrawiam.

: 27 cze 2016, 15:27
autor: adam Fx
Jeśli maszyna trzyma geometrie to zrobisz kąt prosty - nawet z ręki bez programu.

: 02 lip 2016, 05:11
autor: sLav0
No dobra czyli co trzeba jakoś wyjechać w górę pod kątem 45 stopni z tego co widzę na tym filmiku??
Jakbyś mógł to podpowiedz czy dobrze myślę

: 02 lip 2016, 07:55
autor: adam Fx
Przestawić maszynę na tryb ręczny lub MDI
Ręcznie nacisnąć przycisk Z+ ; klawiszami XY najechać na pozycję ; klawiszem Z- zjechać na odpowiednią głębokość ; nacisnąć np X+ dojechać do naroża puścić klawisz i nacisną Y+
i tak o to uzyskałeś kąt 90

: 22 lip 2016, 15:50
autor: sLav0
Zupełnie się nie rozumiemy ja wiem jak zrobić kwadrat powiedzmy czyli +X,+Y,-X,-Y ale tu zupełnie o inny kąt prosty mi chodzi tak jak w tym filmiku chodzi o to że chciałbym uzyskać na rogach tego powiedzmy kwadratu nie zaokrąglenia wynikające z obrotu freza tylko kant nie owal co widać na tym filmiku

: 22 lip 2016, 16:11
autor: adam Fx
no nie rozumiemy bo kąt to kąt a promień naroża to promień podjedź fazownikiem odejmując odległość promienia następnie w jednym bloku dosuń narzędzie + odległość promienia i oraz na Z0

: 22 lip 2016, 16:17
autor: grg12
sLav0 pisze:No dobra czyli co trzeba jakoś wyjechać w górę pod kątem 45 stopni z tego co widzę na tym filmiku??
Jakbyś mógł to podpowiedz czy dobrze myślę
Pod warunkiem że twoje narzędzie jest stozkiem o kocie rozwarcia 90 i frezujesz róg figury której boki schodzą się pod kątem 90 stppni. Rozważając teoretycznie wjechalbym frezem w róg figury na pełnej głębokości po czym pojechał do punktu gdzie przecinają się przedłużenia krawędzi na powierzchni materiału równocześnie wyjeżdżając do zagłębienia 0. Dla figury z kątami prostymi i krawędziamu równoległym do osi maszyny bedzie to po prostu aktualna x+- promień, aktualne y+- promień narzędzia przy powierzchni materiału (+ czy - zależy od tego o który róg figury chodzi)