Witam ostatnio stanąłem przed problemem jak uniezależnić osie od siebie np mając 3 osie x y a chciałbym aby osie x i y były interpolowane liniowo (g1) natomiast os a była niezależna od nich ( tzn zaczynała i kończyła ruch od wektora do wektora) lecz była niezależna od osi xy
przykładowy kod :
g1x10y11A1
g1x11y13A1.25
a chciałbym otrzymać coś co działa na wzór tego kodu IDEOWEGO :
g1x10y11g1A1
g1x11y13g1A1.25
jak coś takiego zrobić np w machu
Dzięki za odpowiedz pozdrawiam Arek
uniezaleznienie osi
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 37
- Rejestracja: 02 lip 2006, 12:34
- Lokalizacja: Racibórz-Wrocław
Witam dzięki za zainteresowanie ale nie dokładnie o to mi chodziło już wszystko tłumacze:
gdy linijka w mach wygląda tak:g1x10y11a0.25to przy wykonywaniu następnej linijki maszyna mi zwalnia i wykonuje obrót osią A a mi chodzi o to żeby wszystko odbywało sie bez tego zwolnienia ( wycinam gorącym drutem i przy każdym takim zwolnieniu w materiale pojawiają sie wypalenia ) chodzi mi o to ażeby wszystko odbywało sie płynnie bez zwolnień przy przechodzeniu na następny wektor, jaki kod za to odpowiada?
gdy linijka w mach wygląda tak:g1x10y11a0.25to przy wykonywaniu następnej linijki maszyna mi zwalnia i wykonuje obrót osią A a mi chodzi o to żeby wszystko odbywało sie bez tego zwolnienia ( wycinam gorącym drutem i przy każdym takim zwolnieniu w materiale pojawiają sie wypalenia ) chodzi mi o to ażeby wszystko odbywało sie płynnie bez zwolnień przy przechodzeniu na następny wektor, jaki kod za to odpowiada?