Prędkości przejazdów pomiędzy liniami
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Prędkości przejazdów pomiędzy liniami
Witam,
ostatnio miałem okazję wykonywać breloczek do kluczy i ponieważ jestem początkujący w te sprawy, skorzystałem z dxf2gcode konwertera. Program wygenerował ładny gcode, jednakże prędkość przejazdów pomiędzy liniami(niestety spline i milion małych odcinków) była dużo mniejsza niż ustawiałem (F800).
Doczytałem się, iż za pomocą G64 z bądź bez parametru P można ustawić dokładność z jaką gcode ma być interpretowany, co za czym idzie prędkości będą większe(ale niemaksymalne).
Jednakże, czy istnieją inne sposoby, aby maszynka mogła ciąć z maksymalną prędkością ten mój rysunek, może są jakieś programy które lepiej sobie radzą z konwersją? Chciałbym uzyskać duże prędkości przy zachowaniu dokładności rzędu 0.1mm.
ostatnio miałem okazję wykonywać breloczek do kluczy i ponieważ jestem początkujący w te sprawy, skorzystałem z dxf2gcode konwertera. Program wygenerował ładny gcode, jednakże prędkość przejazdów pomiędzy liniami(niestety spline i milion małych odcinków) była dużo mniejsza niż ustawiałem (F800).
Doczytałem się, iż za pomocą G64 z bądź bez parametru P można ustawić dokładność z jaką gcode ma być interpretowany, co za czym idzie prędkości będą większe(ale niemaksymalne).
Jednakże, czy istnieją inne sposoby, aby maszynka mogła ciąć z maksymalną prędkością ten mój rysunek, może są jakieś programy które lepiej sobie radzą z konwersją? Chciałbym uzyskać duże prędkości przy zachowaniu dokładności rzędu 0.1mm.
- Załączniki
-
- kotv13.dxf.zip
- Kot w dxf
- (9.75 KiB) Pobrany 388 razy
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
Kolego twój pliczek po imporcie do programu składa się z wielkiej liczby lini . Tzn obrys tego kota składa się z ok 260 elementów , do tego jest mnóstwo małych przerw poniżej 0.01mm , jedna wielka oraz w jednym miejscu linie się nakładają . Przyczyna tego jest to ze lewa strona obrysu tzn od prawej nogi do prawego ucha jest polilinia i większość programów importuje taka polilinie jako zbiór lini prostych i z tad taka wielka liczba elementów . Spróbuj zrobić program wg poprawionych plików . Już po g-kodzie zobaczysz ze liczba lini programu zmniejszyła się drastycznie . Jeden jest poprawiony automatycznie a drugi nieco dopieściłem ręcznie .
Na przyszłość jeśli masz w dxf-e polilinie to najpierw otwórz go w jakimś cad-zie i zmień polilinie na linie , luki .
Na przyszłość jeśli masz w dxf-e polilinie to najpierw otwórz go w jakimś cad-zie i zmień polilinie na linie , luki .
- Załączniki
-
- kot.zip
- (7.59 KiB) Pobrany 354 razy
Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
Spróbuj tego . Ewentualnie spróbuj czy szybkość się nie zwiększy jeszcze bardziej jeśli zaokrąglisz wszystkie katy ostre .
Zerknij na PW . Poza tym e-mail który podałeś na forum nie działa .
Zerknij na PW . Poza tym e-mail który podałeś na forum nie działa .
- Załączniki
-
- kot fast.zip
- (2.5 KiB) Pobrany 315 razy
Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 80
- Rejestracja: 26 gru 2013, 13:47
- Lokalizacja: zabrze
Witam, dziekuje za zainteresowanie. Mam to samo. To znaczy:
Mam plik od znamego, chciał żeby wyfezować mu coś.
Plik mam w formacie dxf z grafika wektorową lecz każdy łuk składa się z osobnych odcinków.
Dla wyjaśnienia załanczam plik dxf w załączniku.
TO powoduje pewne problemy po pierwsze leazy cam nie jest w stanie otworzyć mi pliku. Tu jest zamieszczony tylko mały detal więc sie otwiera ale cały rysunek muli i staje. A po drugie wygenerewany w ten sposób g kod miałby baaaaaaaaaaaaardzo dużo wierszy. I maszyna nie chodzi wtedy płynie a jej prędkość spowoalnia.
Jak można sobie z tym poradzić bo koledzy sobie jakoś poradzili.
Kurdzie zaś nie idzie załączyć pliku podaje go na serwerze zewnętrzym:
http://host1gb.net.pl/download.php?file ... 7b569b1439
Mam plik od znamego, chciał żeby wyfezować mu coś.
Plik mam w formacie dxf z grafika wektorową lecz każdy łuk składa się z osobnych odcinków.
Dla wyjaśnienia załanczam plik dxf w załączniku.
TO powoduje pewne problemy po pierwsze leazy cam nie jest w stanie otworzyć mi pliku. Tu jest zamieszczony tylko mały detal więc sie otwiera ale cały rysunek muli i staje. A po drugie wygenerewany w ten sposób g kod miałby baaaaaaaaaaaaardzo dużo wierszy. I maszyna nie chodzi wtedy płynie a jej prędkość spowoalnia.
Jak można sobie z tym poradzić bo koledzy sobie jakoś poradzili.
Kurdzie zaś nie idzie załączyć pliku podaje go na serwerze zewnętrzym:
http://host1gb.net.pl/download.php?file ... 7b569b1439
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
Jeżeli kształty muszą być zachowane w 100% to czyszczę taki plik ręcznie , tzn to co wiem ze jest liniami zostawiam i poprawiam wszystkie luki funkcją "luk z trzech punktów" ewentualnie zaokrąglij . Jeżeli kształt nie ma większego znaczenia jak to jest w twoim przypadku otwieram plik w Alphacam zamieniam geometrie na splain następnie splajn z powrotem w linie i luki . Eksport do dxf i prawie gotowe , zostaje kosmetyka . Tak wygląda twój plik po takiej operacji , dodatkowo usunolem mikro przerwy i zdublowane linie w innym programie , jednak do frezowania czy ciecia pewnie wymaga drobnych poprawek .
testlejzy_forum_czyszczone_alpha.zip
testlejzy_forum_czyszczone_alpha.zip
Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 329
- Rejestracja: 23 sie 2010, 21:32
- Lokalizacja: Świerklany
Przy generowaniu ścieżki dużo zależy od postprocesora. Jeśli masz źle skonfigurowanego to nigdy nie wygeneruje Ci poprawnego kodu. Osobiście preferuję pisanie programu ręcznie, licząc współrzędne samemu (tym bardziej jeśli chodzi o obróbkę 2.5 D). Czasami jak mi się nie chcę liczyć lub nie mam na to czasu, wspomagam się programem CAD, za pomocą którego wyciągam charakterystyczne punkty (np. początek/koniec łuku, lub środek okręgu tworzącego łuk) i piszę ręcznie program.
Nie zaglądałem nawet na to co posłałeś bo nie mam na to za bardzo czasu, ale jak chcesz to mogę to obejrzeć. Chyba że kolega skoti już Ci to zrobił.
Pozdrawiam
inż. Mateusz
Nie zaglądałem nawet na to co posłałeś bo nie mam na to za bardzo czasu, ale jak chcesz to mogę to obejrzeć. Chyba że kolega skoti już Ci to zrobił.
Pozdrawiam
inż. Mateusz