parę pytań

Dyskusje dotyczące programowania G-Code

Autor tematu
shelt86
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1

parę pytań

Post napisał: shelt86 » 31 maja 2010, 22:40

jestem początkujący więc z góry proszę o wyrozumiałość :) Mam do Was, drodzy specjaliści, parę konkretnych pytań:

1. czy każda obrabiarka (mam na myśli przede wszystkim centra tokarskie) bez względu na sterowanie obsługuje iso'wskie g-kody?

2. czy za pomocą g-kodów jestem w stanie zaprogramować takie rzeczy jak przechwyt detalu przeciwwrzecionem?

3. jak zmienia się układ współrzędnych detalu po takim przechwycie? (czy zero detalu znajduje się tam gdzie wcześniej?)

4. czy za pomocą g-kodów jestem w stanie zaprogramować obróbkę wieloosiową (np. frezotoczenie krzywek na wale przy zapewnieniu stałego kąta przyłożenia freza)?

Tagi:

Awatar użytkownika

andmar2005
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Kontakt:

Post napisał: andmar2005 » 30 gru 2010, 21:35

witam
niestety zmartwię Cie teraz jesteś bez szans żeby to klepać ręcznie i tak to sporo czasu by zajęło
musisz czytać g-kod i widzieć w wyobraźni co maszyna zrobi - mało jest takich speców
co do 1 jest to różnie jedna tak a druga nie
czeka cie zakup jakiegoś programu CAM sa dema można sie pobawić
http://www.alibre.pl/
http://www.visualmill.pl/
http://www.edgecam.pl/
sporo pracy przed tobą
pozdrawiam

dziabi3
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)

Post napisał: dziabi3 » 21 kwie 2011, 22:21

1. tak ale w iso nie będzie wszystkiego >>> zwykłe toczenie bez cykli
2 tak oczywiście