powierzchnie


Autor tematu
albercik
Posty w temacie: 3

powierzchnie

#1

Post napisał: albercik » 28 sty 2008, 15:48

W jaki sposób narysowć poniższy przedmiot /kształt na obwodzie/ za pomocą powierzchni?
Załączniki
pokrętło.jpg
pokrętło.jpg (4.25 KiB) Przejrzano 2561 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

bildder
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1125
Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#2

Post napisał: bildder » 28 sty 2008, 18:13

Kurcze, staram sie zrozumiec opcje "ksztalt na obwodzie?" Jest to prosty detal i naprawde nie ma potrzeby robic tego powierzchniami. Wyciagasz walek - to ta czesc od spodu gwintowana, pozniej rysujesz gwiazde piecioramienna i wyciagasz na okreslona glebokosc.
Gore mozna odciac polowka okregu operacja obrotowa albo dodac opercja kopuly - nie widze dokladnie jaki ksztalt mialoby to w przekroju.
Na koncu dodajesz zaokraglenia i gotowe. Na 3Dcontent widzialem cos podobnego to mozesz podejzec jak bylo modelowane.
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------


Autor tematu
albercik
Posty w temacie: 3

#3

Post napisał: albercik » 02 lut 2008, 18:09

W tym konkretnym przykładzie możemy posługiwać się takimi określeniami jak czoło i obwód a skoro obwód tego walca jest pofalowany to użyłem takiego określenia, może trochę niefortunnie. A to że można zrobić na kilka sposobów to dobrze o tym wiem, ale chcę się dowiedzieć czy można to zamodelować powierzchniamia a jeśli tak to w jaki sposób.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5341
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#4

Post napisał: jasiu... » 02 lut 2008, 19:36

można - zauważ, cała gałka to pięć jednakowych występów, a każdy występ ma oś symetrii i jest lustrzanym odbiciem. Dzielisz koło na 10 części - będziesz miał wtedy kawałek krzywej na dole i na górze i na nich możesz rozciągnąć powierzchnię, odbić - masz cały "ząbek". Całość powielasz kątowo 5 razy i masz cały bok. Z góry przykładasz wycinek sfery, od dołu walec...

W sumie da się, tylko czy nie lepiej właśnie wyciągać?


Autor tematu
albercik
Posty w temacie: 3

#5

Post napisał: albercik » 02 lut 2008, 20:44

chodzi mi tylko o cele edukacyjne, chcę się po prostu nauczyć. Nie wiem co to za przykład, nie wiem skąd go wziąłem i wiem że można go zamodelować w prostszy sposób. Ale niech mi ktoś powie jak to zrobić powierzchniami

[ Dodano: 2008-02-02, 20:48 ]
ups... nie przeczytałem dokładnie postu Jasiu.., już próbuję

[ Dodano: 2008-02-04, 13:10 ]
Jescze jeden problem; chciałbym narysować jakić kształt /w tym wypadku splajn narysowany na płaszczyźnie przechodzącej przez środek/na obwodzie walca, czy można ten kształt zrzutować? jeśli tak to w jaki sposób?
Załączniki
rzutowanie.gif
rzutowanie.gif (12.26 KiB) Przejrzano 2391 razy

Awatar użytkownika

bildder
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1125
Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#6

Post napisał: bildder » 04 lut 2008, 20:49

Cokolwiek chcesz zrobic to masz wiele drog, w tym przypadku mozesz zastosowac "splajn na powierzchni" (do wersji 2008 na jednej scianie mozna wstawic tylko jeden ciagly splajn). Bardziej techniczne - mozliwe do zwymiarowania - bedzie narysowanie szkicu na plaszczyznie lub scianie planarnej i wybranie opcji rzutu na sciane z grupy krzywe.
Na walcu mozna tez zawijac opercaja o tej samej nazwie. Jeszcze raz zaznacze - powierzchnie sie do tego nie nadaja, ale skoro ma to miec charakter dydaktyczny to ok.
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solidworks”