Strona 1 z 1

Modelowanie obudowy SW problem skorupa

: 19 lis 2014, 10:12
autor: deodekabokat
Od pewnego czasu próbuję wymodelować obudowę która będzie składała isę z dwóch detali. Boczne ścianki żeby uniknąć pochylania będą pociągnięte kopułą. Przy zastosowaniu tego zestawu uperacji program za chiny nie chce potem wykonać skorupy powód"minimalny promień krzywizny" Siedzę już 3-ci dzień przy jednej operacji zerknijcie może ktoś poradzi.
Plik w SW2015

https://drive.google.com/file/d/0B-Tuxu ... sp=sharing

: 19 lis 2014, 13:49
autor: rc666
Wstaw pozadny link do tego bo ten nie dziala i nic sie nie otwiera.

: 20 lis 2014, 09:41
autor: deodekabokat
Link jest poprawny sprawdzałem. Jak zaznaczyłem plik jest w SW2015 co możne stanowić problem. Wady i zalety subskrybcji.

: 20 lis 2014, 10:47
autor: bildder
Ale czego oczekujesz?? Skoro jest zbyt mały promień to nie da się wykonać skorupy - kropka.

Jedyne co możesz wykonać to w memu narzędzia > sprawdź sprawdzić, gdzie ten promień jest zbyt mały (ja to widzę gołym okiem) i tam należy poprawiać. Można też ręcznie ofsetować ściany za pomocą powierzchni, później się je przycina i dodaje promienie.

: 20 lis 2014, 12:45
autor: deodekabokat
Jasne zaniechałem ten bocznej kopuły bo nie mogłem tego przeskoczyć rozwiązaniem była by skorupa do zewnątrz ale wtedy inne miejsca trzeba by mieć pod kontrolą.
Obudowę podzieliłem na bocznej ścianie linią i pochyliłem krawędzie. Wygląda dużo gorzej ale jest i prościej i wygodniej

Mam jeszcze do Was inne pytanie.

Przy modelowaniu obudowy takiej jak ta gdzie zewnętrzna krawędź modelowana jest serią splinów tak aby obie połówki grały ze sobą zastosowałem bryłę (mogła być i powierzchnia i użyłem narzędzia podziel do dwóch odrębnych plików podstawy i pokrywy pozostałe elementy ciągnę już w tych dwóch plikach powiązanych z tym zewnętrznym kształtem. Nie mam doświadczenia w SW. Do tej pory takie roboty robiłem w inwentorze a i nie miałem do czynienia z kształtami gdzie dwa miały razem odwzorowywać jeden.

EDIT
Jeszcze jedna myśl przyszła mi do głowy. Jeżeli narysujemy sześcian i zaokrąglimy ściany promieniem 1mm to program i tak pozwoli nam zrobić kopułę o ściance 2mm. Po prostu promień zostanie wyeliminowany. Tu zdaje się że program nie wie co zrobić ze ścianami które nie są ani łukami ani prostymi gdy ich promienie zmniejszają się podczas generowania skorupy.

Druga sprawa to pewnie moja nieumiejętność bo można za pewne innym niż skorupa narzędziem wyoblić tą ścianę tak aby minimalny promień umożliwiał na zrobienie skorupy 2,5mm. Ale to już przerasta moje umiejętności solida. Gdy materiału nie staje trzeba robić tak jak się da no i pochyliłem ścianki.

: 20 lis 2014, 14:32
autor: bildder
Ogólnie można przyjąć, że odsunięcie na zewnątrz jest bezpieczniejsze bo zawsze wychodzi. Ale nie zawsze są takie części, często mamy do czynienia z promieniami wewn. i zewn. w jednym obiekcie.

Z podziałem itd. to bardzo rozsądnie (tak się to robi), jedynie przygotowanie bryły jest nieodpowiednie pod kątem skorupy o określonej grubości. Można to sprawdzać odsunięciem powierzchni.
Oczywiście to o czym piszesz jest faktem, proste bryły jak sześcian program potraktuje podczas skorupy pominięciem promieni.

Jak chcesz poznać lepiej powierzchnie w SW to zapraszam do lektury: Modelowanie powierzchniowe | narzędzia do form | rendering i wizualizacje.


Jest tam kompletny przykład wychodząc z modelu powierzchniowego aż do złożenia.
Obrazek

: 21 lis 2014, 09:24
autor: deodekabokat
Poszedłem za przykładem i zakupiłem wskazaną pozycję.