Strona 1 z 1

Ruch podstawowy - przekładnia pasowa

: 03 lip 2014, 21:32
autor: warszaw
Witam serdecznie,

Mam takie pytanie (może było już na forum, ale nic nie znalazłem :)
Jak zrobić w SW symulację ruchu przekładni pasowej?
Chodzi mi o przemieszczenie przez przekładnie jakiś przedmiot.
Mam SW2014 i w badaniu ruchu mam jedynie możliwość zrobienia Animacji lub Ruch podstawowy.
W "Animacji" przy przyłożeniu momentu obrotowego na któryś z wałów przekładnia bez problemu obraca się. Ale chodzi mi o warunki rzeczywiste. Więc wybrałem opcję "Ruchu podstawowy".
Dodatkowo zadałem grawitację i kontakt przedmiotu z pasem.
Ale z kolei tutaj przekładnia w ogóle nie chce się obrócić.
Przedmiot opada na pas, ale żaden z wałów się nie obraca. LIPA.
Przeglądałem Youtube i widzę że na wszystkich filmach jest dodatkowa opcja oprócz Animacji i Ruchu podstawowego. Czy to o to chodzi?
POMOCY! :cry:

: 04 lip 2014, 08:34
autor: bildder
W ruchu podstawowym nie może występować kolizja w trakcie ruchu i trzeba zdefiniować pary kontaktowe.

Żeby przedmiot się przemieszczał możesz go powiązać wiązaniem ścieżki i sterować w czasie odległością (opcja w tym wiązaniu).

: 04 lip 2014, 14:07
autor: warszaw
Kolizja? No ale o to chodzi. Przedmiot ma opasc na pas. A pas poprzez swoj ruch ma przemiescic przedmiot.
Mysle ze jak powiaze to za pomoca sciezki to nie beda to warunki rzeczywiste. A na tym mi najbardziej zalezy.
Miejsza z tym. Chodzi o to ze nawet sama przekladnia nie dziala w opcji "RUCH PODSTAWOWY"
Dlaczego?

: 16 lip 2014, 14:35
autor: warszaw
OK. Czeski błąd popełniłem bo nie powiązałem pasa z rolkami:) tzn. nie zadałem kontaktu:)
Proszę mi jeszcze odpowiedzieć na takie pytanie:
Jeżeli w modelu zmieniam wiązania i w tymże modelu wszystko jest dobrze.
Dlaczego w badaniu ruchu te wiązania się nie uaktualniają?
Są dodane, ale kolidują z poprzednimi wiązaniami :evil: Wywala błędy itp.
O co chodzi?