Strona 1 z 1

"Poszarpana" bryła

: 22 gru 2013, 23:09
autor: madnuke
Witam!

Czy znacie jakiś sposób na zamodelowanie bryły tak aby wyglądała na zniszczoną?
Chodzi mi o to aby górna powierzchnia kostki była poszarpana, miała nieregularne wgłębienia itp. (trochę jak księżyc).

Albo żeby po prostu nie była gładka tylko chropowata/porowata.

Oczywiście chciałbym to zrobić jak najbardziej automatycznie.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to zabawa z szykiem ale ciężko będzie uzyskać ciekawy efekt.

Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam!

: 23 gru 2013, 09:00
autor: bildder
Swobodne formowanie, a jeżeli wgłębienia mają być ostre, to najlepiej odcisnąć w obiekcie inne nieregularne obiekty.

Można też podczas renderowania, dodać chropowatość z pliku, tzn. na bazie odcieni czarno białych uzyskuje się mapę wypukłości zależnych od odcieni.