Strona 1 z 1
wiazania / przenikania / obrot co Xstopni
: 26 mar 2007, 19:27
autor: tomblack
jak zrobic aby 2 kostki nie przenikaly sie (tzn aby w kazdym momencie poszczegolne elementy kazdej kostki - tj. narozniki, krawedzie i sciany byly w odlegloscie wiekszej, badz rownej 0 wzgledem siebie, tak aby po przysunieciu kostek do siebie stanowily one dla siebie przeszkode)?
: 26 mar 2007, 22:44
autor: ERNEST KUCZEK
w MATE rozwin zakladke ADVANCED MATES, tam sa do wyboru rozne wiazania takie jak przekladnia, krzywka, symetrycznie a na dole sa dwa okienka na ktore jak sie najedzie myszka to pokazuje sie MAXIMUM VALUE a na drugim MINIMUM VALUE. tam nalezy podac ograniczenie ktoro cie interesuje.
: 27 mar 2007, 02:22
autor: tomblack
ale czy musze robic wszystkie kombinacje kazdej sciany elementu pierwszego z kazda innego? czy moge gdzie zaznaczyc ze chodzi mi o cala bryle?
: 28 mar 2007, 00:49
autor: ERNEST KUCZEK
znaczy cala byrle jak? poprzez podawanie kolejnych wiazan "Mate" odbierasz kolejne stopnie swobody elemetu i to wszystko. musi byc zachowana logika w tym co robisz zaleznie od tego jakie masz elementy.
: 28 mar 2007, 15:53
autor: tomblack
chodzilo mi raczej o to ze mam w przestrzeni w klocki i za kazdym razem musza one stanowic dla siebie przeszkode (nie moze jeden "wcinac sie" w glab drugiego), ale zdaje sie ze poradzilem sobie juz z tym za pomoca PRZENIES i WYKRYWANIE KOLIZJI.
mam jednak teraz inny problem:
mam w zlozeniu kilka czesci z czego jedna to korba a druga to element wprawiany w ruch obrotowy za pomoca korby. czy mozna zrobic cos takiego aby obrot korba mozliwy byl tylko np co 30stopni? aby nie byl ciagly obrot poniewaz w jednym scisle okreslonym polozeniu korba moze poruszac sie w innej plaszczyznie
: 28 mar 2007, 18:11
autor: ERNEST KUCZEK
mozesz to opisac w innych slowach lub zalaczyc jakis rys. bo nie wiem o co z tym chodzi
"aby nie byl ciagly obrot poniewaz w jednym scisle okreslonym polozeniu korba moze poruszac sie w innej plaszczyznie"
: 29 mar 2007, 01:10
autor: tomblack
hmmm....
rysunku jeszcze nie mam bo jestem dopiero w fazie tworzenia:)
chodzi mi o to, ze...
np. cos w stulu korbki do otwierania szyberdachu w samochodzie, gdzie korbka jedynie po obrocie w polozeniu raczka "do przodu" moze sie schowac w glab dachu.
generalnie chodzi mi o cos takiego: korba obraca sie wkolo sworznia na poziomej plaszczyznie. sworzen od dolu przechodzi przez pewna powierzchnie plaska innego elementu (jakis wspornik) i w jednym miejscu ta powierzchnia plaska (wspornik) ma wyzlobienie (rowek) pozwalajacy na schowanie w niej korby.
chce aby mozna bylo obracac korba z jakims skokiem (na rysunku zlozeniowym) aby nie bylo konieczne trafianie co do piksela w ten rowek tylko automatycznie skokiem korby.
....
hmm.. czy wytlumaczylem juz lepiej?
jesli nie to postaram sie o przykladowy rysunek
pzodarwiam
: 31 mar 2007, 02:56
autor: ERNEST KUCZEK
szyber dach pomogl wyobrazni
jesli chodzi tylko o zrobienie rys. zlozeniowych to mozan to zrobic na dwa sposoby.
zrobic tak wiazania w assembly aby korba obracala sie o zadany kat pomiedzy np. dwoma plaszczyznami, nastepmie utworzyc kolejne konfiguracje (w assembly) dla kazdego polazenia korby z ktorych to mozna zrobic rys.
drugi sposob to uzycie funkcji Alternate Position View.
nie robi sie roznych konfiguracji w zlozeniu, tylko w rysunku (drawing) idziemy do Insert/Drawing Views/Alternate Position View
efekt koncowy wyglada tak
: 17 kwie 2007, 15:32
autor: tomblack
a czy moglbys mi wytlumaczyc prosciej gdzie to znalezc (assembly - co to takiego?)
jestem poczatkujacy w solidworks i dopiero wlasciwie sie ucze.
albo moze jakis przykladowy plik. nie koniecznie musi to byc korba. chodzi mi generalnie o to aby jeden element obracal sie wzgledem drugiego o zadany kat (np. 2 szeciany polaczane wiazaniem tak aby w jednym byl otwor a w drugim wyciagniecie o przekroju kolowym - pasujace do tego otworu. i teraz jeden szescian obraca sie na drugim, ale chcialbym aby byl taki skok tego obrotu - np. 90stopni - aby w kazdym momencie krawedzie jednego szescianu byly wspolne z krawedziami drugiego).
: 17 kwie 2007, 23:29
autor: ERNEST KUCZEK
assembly zlaczy zlozenie, czyli modol w ktorym robisz wiazania miedzy czesciami.
przejdz lekcje ktore sa w help/online tutorial i bedziesz wiedzial co jest co. tam jest ladnie to pokazane. ja lepiej nie wytlumacze.