Strona 1 z 1

Flow Simulation - problem

: 05 sty 2013, 19:36
autor: erni46
Witam wszystkich!

Zwracam się z wielką prośbą o pomoc...

Jestem już na finiszu pracy inżynierskiej i pojawił się duży problem... :(

Mianowicie mam zaprojektowany kolektor dolotowy i chcę przeprowadzić analizę przepływu powietrza w zależności od faz rozrządu.

Chciałbym otrzymać efekt taki jak na początku filmiku -

Wprowadziłem dokładnie te same ustawienia, a jednak efekt jest inny tzn. po analizie gdy włączam trajektorię przepływu program nie pokazuje mi zmian przepływu tylko jakby trajektorię ostatniego cylindra tzn jakby trajektorię z końca cyklu.

Co robię źle?
Co źle ustawiam?
Dlaczego pokazuje mi trajektorię z końca cyklu a nie zmienną trajektorię z całego cyklu?


Z góry dziękuję i proszę o pomoc...

: 06 lut 2013, 19:17
autor: ADI-mistrzu
Doszedłem po paru dniach jak to zrobić, ale jest kilka ale:

1. Obliczenia bardzo się wydłużają
2. potrzeba sporo miejsca na dysku (nawet dziesiątki GB)

Prawym klikamy na Input Data w drzewie w Flow Simulation, tam wybieramy Calculation Control Options. Ostawiamy czas początkowy i końcowy (u mnie na i5 2600 0.5s liczy 8h) a następnie przechodzimy do zakładki Saving i zaznaczamy Save Before Refinement oraz Periodic Saving. W Periodic Saving ustawiamy Unit na Physical Time, start na 0 oraz Period ile chcemy. Ogółem im mniejsza wartość tym animacja płynniejsza ale czas obliczenia i potrzebne miejsce na dysku rośnie. Ja ustawiłem 0.0005s.
Niżej Tabular Saving takża ustawiamy Physical Time i klikamy ok.

Potem dokonujemy obliczeń.... trochę to zajmie.

Po obliczeniach w drzewie tworzymy Flow Trajectories a następnie klikamy prawym klikamy na Animation -> Insert. Tam obok lup mamy Wizard, klikamy na niego. Otwiera nam się okno, w pierwszej zakładce zaznaczamy Delete all existing track i klikamy Next, potem znowy Next, wybieramy Scenerio i klikamy Next a następnie zakończ.

W drzewie animacji prawym plawiszem na ścieżkę przy Flow Trajectories i Insert. Rozciągamy ją na całą długość animacji.

Potem tylko zapisanie animacji.