Strona 1 z 1

Szkic 3D deformacja

: 13 maja 2012, 17:43
autor: jzagaja
Chciałbym przenieść punkty pocztątkowe szkicu 3D a końcowe zostawić bez zmian. Czy jest taka możliwość? Jeśli zablokuje punkt końcowy to początkowego nie będę mógł swobodnie przenieść jak na rysunku (szkic przedefiniowany).

Obrazek

: 14 maja 2012, 22:07
autor: blue_17
Strasznie coś niejasno tłumaczysz co chcesz osiągnąć ?

Podejrzewam ze płaszczyzna może pomóc i rzutowanie punktów na płaszczyznę która by była na końcu szkicu 3D ale to tylko przypuszczenia

: 14 maja 2012, 22:27
autor: jzagaja
Krzywa przez punkty odniesienia -> szkic 3D (rzutowanie elementow) -> usunięcie istniejących relacji -> dalej nie wiem

Chcę punkt końcowy szkicu 3D przesunąć w przestrzeni proporcjonalnie a drugi pozostawić nieruchomy (patrz obrazek załączony wcześniej).

Alternatywnie można wyciągnąc powierzchnię po profilach i deformować.

: 14 maja 2012, 22:45
autor: blue_17
A czym rysujesz te linie spaleniem ? Bo splajn by się sam dopasował i jaka chcesz otrzymać powierzchnię ?

: 15 maja 2012, 08:30
autor: jzagaja
Rzutuję krzywą przez punkty odniesienia (chmura) na szkic 3D. Mam przekonwertować do splajnu? Program będzie wydłużał tylko ostatni segment a nie proporcjonalnie całość.

: 16 maja 2012, 23:08
autor: blue_17
Trudno zgadywać co tam masz ale ja bym zaimportował chmurę punktów tak jak tutaj jest napisane

https://www.cnc.info.pl/topics43/solid- ... vt4206.htm

a później poprzesuwał w szkicu punkty jak Ci pasuje

Pozdrawiam

: 17 maja 2012, 07:47
autor: jzagaja
Chmure punktow zaimportowalem makropoleceniem. Jak wyobrazasz sobie przesuwanie tysiecy punktow?

: 19 maja 2012, 16:54
autor: blue_17
Jak makrem zaimportowałeś to i makrem mógłbyś je rozsunąć również.

najlepiej z chmury zrób powierzchnie i potem już swobodnie możesz się bawić

Pozdrawiam