Problem z wiązaniami zawieszenia
: 07 mar 2012, 14:36
Witam forumowiczów
Projektuje zawias do samochodu ramowego. Mam kłopot przy złożeniu przegubu kolowego (sworznia) do wahacza i ramy.
Ustawiłem iż sworzeń kulowy względem swojego korpusu posiada wiązanie ograniczone kątem - tak aby wykonywał obracał się na boki względem nieruchomego korpusu. Widać to na rysunku -
Sworzeń kulowy jest ruchomy
Zaś korpus sworznia kulowego jest nieruchomy -
Korpus sworznia - nieruchomy
Gdy cały złożony sworzeń jest w złożeniu z wahaczem to już nie porusza się swobodnie jak wyżej - jest cały nieruchomy. Widać to na tym rysunku że gdy podnoszę wahacz do góry to koło podnosi się do góry przy czym płaszczyzna styku opony z płaszczyzną jezdni (poziomną) NIE jest równoległa - inaczej: przegub kulowy nie obraca się wokół osi swojego korpusu (tak jak w pierwszym linku) -
Ruch wahacza górnego w górę
Powoduje to że nie mogę złożyć dolnego wahacza do zwrotnicy -
Sworzeń nie składa się ze zwrotnicą
Z tego wszystkiego wysuwa się jedno zasadnicze pytanie: Co mam zrobić (jakie dać wiązanie) żeby przegub kulowy obracał się względem korpusu (wiażanie "limit kąta) gdy jest złożony wraz z wahaczem i zwrotnicą.
Bardzo proszę o poradę.
Pozdrawiam
Bugatti
Projektuje zawias do samochodu ramowego. Mam kłopot przy złożeniu przegubu kolowego (sworznia) do wahacza i ramy.
Ustawiłem iż sworzeń kulowy względem swojego korpusu posiada wiązanie ograniczone kątem - tak aby wykonywał obracał się na boki względem nieruchomego korpusu. Widać to na rysunku -
Sworzeń kulowy jest ruchomy
Zaś korpus sworznia kulowego jest nieruchomy -
Korpus sworznia - nieruchomy
Gdy cały złożony sworzeń jest w złożeniu z wahaczem to już nie porusza się swobodnie jak wyżej - jest cały nieruchomy. Widać to na tym rysunku że gdy podnoszę wahacz do góry to koło podnosi się do góry przy czym płaszczyzna styku opony z płaszczyzną jezdni (poziomną) NIE jest równoległa - inaczej: przegub kulowy nie obraca się wokół osi swojego korpusu (tak jak w pierwszym linku) -
Ruch wahacza górnego w górę
Powoduje to że nie mogę złożyć dolnego wahacza do zwrotnicy -
Sworzeń nie składa się ze zwrotnicą
Z tego wszystkiego wysuwa się jedno zasadnicze pytanie: Co mam zrobić (jakie dać wiązanie) żeby przegub kulowy obracał się względem korpusu (wiażanie "limit kąta) gdy jest złożony wraz z wahaczem i zwrotnicą.
Bardzo proszę o poradę.
Pozdrawiam
Bugatti