Strona 1 z 1

Jak wstawić lustrzaną połówkę detalu + "wydłużanie"

: 29 gru 2011, 23:01
autor: STELMI
Witam,
z cyklu szybkich pytań - narysowałem splainami 2 szkice, pomiędzy którymi utworzyłem bryłę. Ponieważ lewa strona nie jest taka sama jak prawa to chciałem przeciąć detal na pół i pozostałą połówkę detalu skopiować i dodać jej lustrzane odbicie, żeby mieć 2 równe połówki, ale nie pamiętam jak to się robiło, może mnie ktoś nakierować?

2 sprawa - mając tą bryłę opartą na 2 splainach, które są w odległości powiedzmy 15mm od siebie chce ją wydłużyć, tzn ta odległość pomiędzy szkicami ma pozostać nadal 15mm, ale bryła ma iść wzdłuż szkiców dalej powiedzmy do 60mm, jak to zrobić?


Z góry dziękuję
Pozdrawiam

: 01 sty 2012, 19:21
autor: blue_17
1. Na pasku masz operację lustro tycząca się operacji więc w drzewie zaznaczasz operacje składającą się na bryłę i wskazujesz ścianę która będzie osią symetrii dla powstałego parta klikasz ok i gotowe.

2. Blokujesz wymiarem odstęp między szkicami a splajny albo skalujesz albo wydłużasz albo co tam chcesz :)

chociaż dokładnie nie wiem o co chodzi :)

Pozdrawiam

: 02 sty 2012, 11:16
autor: STELMI
blue_17 pisze:1. Na pasku masz operację lustro tycząca się operacji więc w drzewie zaznaczasz operacje składającą się na bryłę i wskazujesz ścianę która będzie osią symetrii dla powstałego parta klikasz ok i gotowe.

2. Blokujesz wymiarem odstęp między szkicami a splajny albo skalujesz albo wydłużasz albo co tam chcesz :)

chociaż dokładnie nie wiem o co chodzi :)

Pozdrawiam
dzięki za odzew, myślałem, że nikt się już nie odezwie. Będę dzisiaj testował, a co do 2 to chodzi mi o wydłużenie, tylko jak to zrobić? Mam te 2 splainy w pewnej odległości między sobą a chce wyjść wyciągnięciami dalej niż pomiędzy nimi.

: 04 sty 2012, 21:37
autor: blue_17
Bez określenia szkicu nic nie zrobisz chyba że zrobisz wyciągnięcie na ścianie bocznej ale to i tak szkicem będzie powierzchnia boczna ściany