problem z "obsianiem" obszaru otworami


Autor tematu
razor84
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:46
Lokalizacja: Zabrze

problem z "obsianiem" obszaru otworami

#1

Post napisał: razor84 » 26 paź 2010, 03:29

Z uwagi no to, ze jest to moj pierwszy post, a na forum nie znalazlem odpowiedniego watku, wiec na poczatku witam Wszystkich.

Jestem studentem, aktualnie piszacym prace magisterska, ktora w pewnej czesci opiera sie o program Solidworks. Nie jestem totalnie zielony, ale czasami zdarzaja mi sie "stopy" i nie potrafie dalej ruszyc. W zwiazku z tym zarejestrowalem sie na forum i prosze o pomoc.

Mam problem z wypelnieniem pewnego obszaru otworami. Ze wzgledu na usytuowanie otworow i nieregularny ksztalt obszaru, moim zdaniem najlepiej nadaje sie do tego funkcja "wzor wypelnienia" (niestety nie mozna zadac liczby otworow) jednak z uwagi na rodzaj otworow "kreator otworow". Tu pojawia sie problem, poniewaz uzywajac kreatora potrzebuje odpowiednio usytuowane punkty na plaszczyznie. Niestety uzywajac wzoru wypelnienia nie moge powtorzyc operacji tworzenia punktu. Stoje w miejscu i nie mam pomyslu jak ruszyc dalej. Niestety na forum, w internecie i ksiazce do solida, nie znalazlem rozwiazania.

tak wyglada element z ktorym mam problem
Obrazek

otwor, ktory chcialbym powielic ma wygladac tak, na 20mm odcinku ma byc gwint
Obrazek

W zalaczniku zamieszczam plik z rysunkiem, ktory do tej pory narysowalem. Zakonczylem na zdefiniowaniu obszaru do wypelnienia otworami (gorna czesc elementu). Ma sie tam znalezc 327 otworow. Ich polozenie i odstepy miedzy soba (5mm) nie musza byc dokladnie jak na zdjeciu. Chodzi mi o sama operacje utworzenia takiego sita. Dalej powinienem sobie poradzic.

Z góry dziekuje za wszelka pomoc.
Załączniki
sekcja1.rar
sekcja1
(319.07 KiB) Pobrany 213 razy
Ostatnio zmieniony 28 paź 2010, 10:40 przez razor84, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


Wojteo CK