Strona 1 z 2

Symulacja SW 2007

: 31 sie 2009, 23:52
autor: blue_17
Witam

Mam problem dotyczący symulacji w SW utworzyłem trzy identyczne zębatki i wstawiam je do złożenia nie mogę osiągnąć efektu aby wszystkie 3 naraz poruszały się dodam że niema pomiędzy nimi wiązań.

Proszę o pomoc bo chciałem zrobić animację przekładni planetarnej gdzie te 3 zębatki miały by być wewnątrz większej zębatki.

Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc

: 01 wrz 2009, 08:11
autor: bildder
Wiazanie kol zebatych w zakladce zaawansowane wiazania.

A jezeli ma byc bez wiazan to jedynie symulacja - przy czym nie moze byc kolizji bo symulacja nie zostanie przeliczona.

Do animacji to raczej wiazanie bo inaczej bedzie przecinac...

: 06 wrz 2009, 14:41
autor: blue_17
Fajnie znalazłem wszystkie opcje, ale kręci mi si ę jedna zębatka a druga stoi w miejscu czy to jest ok, tzn jedna porusza się po obwodzie drugiej

P.S i jeszcze jedno jak zrobić żeby po wpisaniu ilości zębów powtórzeń w szyku kołowym nie zmieniała się średnica koła, czyli jak zablokować ten wymiar.

Z góry dziękuje za odpowiedź

: 07 wrz 2009, 10:09
autor: dexter74
blue_17 pisze:Fajnie znalazłem wszystkie opcje, ale kręci mi si ę jedna zębatka a druga stoi w miejscu czy to jest ok, tzn jedna porusza się po obwodzie drugiej
Chyba źle to zrobiłeś. Domyślnie jak wybierzesz jedną ścianę w zębatce i drugą w drugiej to może łapać styczność. Wybierz wiązania, potem wiązania mechaniczne i tam masz koła zębate. Zaznaczasz ścianę walcową w jednej zębatce, to samo w drugiej, określasz stosunek (ile obrotów zębatki 1 przypada na 1 obrót zębatki 2) i już.
Oczywiście najpierw musisz nadać osiowość zębatek na "czymś", bo jeśli zębatki będą "lużno osadzone" w przestrzeni to będą się kręcić, ale też będą sobie podróżować w przestrzeni.

: 11 wrz 2009, 23:26
autor: blue_17
Zrobiłem co kolega radzi ale otrzymałem jedną zębatkę biegająca po obwodzie drugiej a ja chcę żeby obydwie się kręciły

: 12 wrz 2009, 11:52
autor: dexter74
blue_17 pisze:Zrobiłem co kolega radzi ale otrzymałem jedną zębatkę biegająca po obwodzie drugiej a ja chcę żeby obydwie się kręciły
Przecież napisałem, żebyś je na czymś osadził (osie zębatek). Przecież w prawdziwym świecie też zębatki są osadzone na jakiejś osi, prawda?

Nadaj wiązania, od biedy mogą być odległości osi zębatek od płaszczyzn np. Front i Top.

: 12 wrz 2009, 17:54
autor: blue_17
Myślałem że może to być powodem, jedną zębatkę osadzę, a jak zablokować wymiar koła żeby się nie zmieniał ?

: 14 wrz 2009, 07:17
autor: dexter74
blue_17 pisze:Myślałem że może to być powodem, jedną zębatkę osadzę, a jak zablokować wymiar koła żeby się nie zmieniał ?
Nie bardzo łapię o co Ci chodzi. Możesz zapodać screeny, albo całe złożenie?

: 18 wrz 2009, 01:23
autor: blue_17
Okazało się, że pierwszy element który wstawiam blokuje się i nie da poddawać go się symulacji, ale po usunięciu go i wstawieniu na nowo już się da jeśli wie ktoś o co chodzi to prosił bym o wyjaśnienie

: 18 wrz 2009, 07:13
autor: dexter74
blue_17 pisze:Okazało się, że pierwszy element który wstawiam blokuje się i nie da poddawać go się symulacji, ale po usunięciu go i wstawieniu na nowo już się da jeśli wie ktoś o co chodzi to prosił bym o wyjaśnienie
Zapewne był wstawiony jako pierwszy i "zafixował" się. Poznasz to po zmaku (f) przed nazwa detalu w drzewku. Wystaczy na nim klknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "ruchomy".