Symulacja SW 2007
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1715
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 07:55
- Lokalizacja: Kraków/Kornatka
Symulacja SW 2007
Witam
Mam problem dotyczący symulacji w SW utworzyłem trzy identyczne zębatki i wstawiam je do złożenia nie mogę osiągnąć efektu aby wszystkie 3 naraz poruszały się dodam że niema pomiędzy nimi wiązań.
Proszę o pomoc bo chciałem zrobić animację przekładni planetarnej gdzie te 3 zębatki miały by być wewnątrz większej zębatki.
Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc
Mam problem dotyczący symulacji w SW utworzyłem trzy identyczne zębatki i wstawiam je do złożenia nie mogę osiągnąć efektu aby wszystkie 3 naraz poruszały się dodam że niema pomiędzy nimi wiązań.
Proszę o pomoc bo chciałem zrobić animację przekładni planetarnej gdzie te 3 zębatki miały by być wewnątrz większej zębatki.
Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1134
- Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Wiazanie kol zebatych w zakladce zaawansowane wiazania.
A jezeli ma byc bez wiazan to jedynie symulacja - przy czym nie moze byc kolizji bo symulacja nie zostanie przeliczona.
Do animacji to raczej wiazanie bo inaczej bedzie przecinac...
A jezeli ma byc bez wiazan to jedynie symulacja - przy czym nie moze byc kolizji bo symulacja nie zostanie przeliczona.
Do animacji to raczej wiazanie bo inaczej bedzie przecinac...
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1715
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 07:55
- Lokalizacja: Kraków/Kornatka
Fajnie znalazłem wszystkie opcje, ale kręci mi si ę jedna zębatka a druga stoi w miejscu czy to jest ok, tzn jedna porusza się po obwodzie drugiej
P.S i jeszcze jedno jak zrobić żeby po wpisaniu ilości zębów powtórzeń w szyku kołowym nie zmieniała się średnica koła, czyli jak zablokować ten wymiar.
Z góry dziękuje za odpowiedź
P.S i jeszcze jedno jak zrobić żeby po wpisaniu ilości zębów powtórzeń w szyku kołowym nie zmieniała się średnica koła, czyli jak zablokować ten wymiar.
Z góry dziękuje za odpowiedź
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 maja 2008, 15:03
- Lokalizacja: Elbląg
Chyba źle to zrobiłeś. Domyślnie jak wybierzesz jedną ścianę w zębatce i drugą w drugiej to może łapać styczność. Wybierz wiązania, potem wiązania mechaniczne i tam masz koła zębate. Zaznaczasz ścianę walcową w jednej zębatce, to samo w drugiej, określasz stosunek (ile obrotów zębatki 1 przypada na 1 obrót zębatki 2) i już.blue_17 pisze:Fajnie znalazłem wszystkie opcje, ale kręci mi si ę jedna zębatka a druga stoi w miejscu czy to jest ok, tzn jedna porusza się po obwodzie drugiej
Oczywiście najpierw musisz nadać osiowość zębatek na "czymś", bo jeśli zębatki będą "lużno osadzone" w przestrzeni to będą się kręcić, ale też będą sobie podróżować w przestrzeni.
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 maja 2008, 15:03
- Lokalizacja: Elbląg
Przecież napisałem, żebyś je na czymś osadził (osie zębatek). Przecież w prawdziwym świecie też zębatki są osadzone na jakiejś osi, prawda?blue_17 pisze:Zrobiłem co kolega radzi ale otrzymałem jedną zębatkę biegająca po obwodzie drugiej a ja chcę żeby obydwie się kręciły
Nadaj wiązania, od biedy mogą być odległości osi zębatek od płaszczyzn np. Front i Top.
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 maja 2008, 15:03
- Lokalizacja: Elbląg
Zapewne był wstawiony jako pierwszy i "zafixował" się. Poznasz to po zmaku (f) przed nazwa detalu w drzewku. Wystaczy na nim klknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "ruchomy".blue_17 pisze:Okazało się, że pierwszy element który wstawiam blokuje się i nie da poddawać go się symulacji, ale po usunięciu go i wstawieniu na nowo już się da jeśli wie ktoś o co chodzi to prosił bym o wyjaśnienie