Strona 1 z 2
tekstury
: 02 lut 2009, 12:38
autor: lenherd
Witam
Czy można na jedną powierzchnię nałożyć kilka tekstur tak żeby dało się przełączać miedzy nimi?
Pozdrawiam
: 02 lut 2009, 15:10
autor: bildder
Nie mozna.
Tekstury/kolory mozna nadawac warstwami na 4 poziomach, od gory: sciana, operacja, obiekt, czesc.
W Twoim przypadku - powierzchni - ale pewnie chodzi o sciane oddzielona krawedziami a nie powierzchnie jako obiekt - nadanie nowej zamieni istniejaca. Niby mozna tym sterowac na konfiguracjach (patrz u dolu podczas dodawania).
Majac PhotoWorksa mozna o wiele lepiej podzialac, gdzyz dodaje sie tzw. kalkomanie - czyli obrazki odpowiednio zmapowane, i wowczas mozna nanosic je warstwami i ukrywac jak sie chce.
: 02 lut 2009, 15:34
autor: lenherd
Z kalkomanią jest ten problem że trzeba by przygotowywać na każdą powierzchnię specjalnie dopasowaną mapkę , tak żeby nie były nienaturalnie porozciągane.
Pozdrawiam.
: 02 lut 2009, 15:41
autor: bildder
To wlasnie nie jest problem tylko zaleta, bo jak bedzie wygladala szachownica jako tekstura nalozona na kule albo kilka scian?
ODP: nijak
Bo teksturowanie nie uwzgldenia takiej opcji mapowania, na granicy scian nigdy sie to ladnie nie polaczy.
Kalkomanie mozna dowolnie mapowac, np zawinac albo rzucic wzgledem odniesienia - w samym SW nie ma takiej mozliwosci...
: 03 lut 2009, 09:41
autor: lenherd
Kalkomania ma swoje niezaprzeczalne zalety jednak jest bardziej pracochłonna i wymaga przygotowania większych map a co za tym idzie (przynajmniej mi się tak wydaje,jeszcze tego nie sprawdziłem) pliki końcowe będą znacznie większe.
Pozdrawiam
: 03 lut 2009, 10:19
autor: bildder
No nie wiem czy o tym samym rozmawiamy.
Tekstury mozna skalowac czy obracac - ale oczywiscie program sam rozciagnie do rozmiarow wybranej sciany. Nie ma mozliwosci usyskania plynnego przejscia na scianach z krzywizna - po prostu nie ma.
Jezeli sa duze sciany a tekstura w standardzie ma wymiar axa (bo sa kwadratowe) to w pewnym zakresie nie mozna jej juz skalowac.
Nie wiem do czego chcesz uzyc tej opcji, ale wlasnie dla kalkomani nie musze nic przygotowywac - moge stosowac maski itd, dla tekstury musze najczesciej przygotowac kilka rozmiarow aby dalo sie dobrze skalowac, a na krawedziach i tak wyjdzie kicha

: 03 lut 2009, 10:42
autor: sasii
Kolego to tylko CAD
Jak chcesz mieć ładny rendering to 3DMAX Lub MAJA co do 2 to nie testowałem
W 3DMAX można robić cuda z teksturami ma więcej możliwości a pracuje się podobnie jak na solidworks
: 03 lut 2009, 11:37
autor: lenherd
sasii pisze:Kolego to tylko CAD
Ale silnik photoworksa chyba ten sam co 3DM i jest wystarczająco dobry żeby przygotować wizkę dla klienta.
Nakładam głownie forniry na meble, więc dokładność przejść nie ma takiego znaczenia bo tego normalny człowiek nie zauważy i szkoda czasu na super realistyczne wykonanie dlatego że jest to w moim przypadku sztuka dla sztuki.
Ja muszę szybko zrobić wizkę w miarę przyzwoitą a potem jeszcze szybciej prawdziwy wyrób

: 03 lut 2009, 11:41
autor: bildder
Nawiaze jeszcze do tematu.
Tekstura - to jest grafika nalozona z obrazka, byc moze Ty caly czas myslisz o wygladach - czyli materialach dla realview/photoworks. Jezeli tak, to rzeczywiscie mozna mapowac na rozne sposoby, nie mniej i tak moze byc widoczny tylko 1 material.
Sasii - jasna sprawa, ale nie wiemy czy chodzi o rendering czy tekstury np. po to, by wyslac komus plik eDrawings (a tu nie sa obslugiwane wyglady realview czy PW tylko zwykle tekstury).
: 03 lut 2009, 11:48
autor: lenherd
Sorki oczywiście chodzi o wyglądy w PW. A klientowi wysyłamy kilka renderowanych ujęć.