m.y.t. - przenikanie zebatek...


Autor tematu
Xprot
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 97
Rejestracja: 24 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Wrocław

m.y.t. - przenikanie zebatek...

#1

Post napisał: Xprot » 24 gru 2008, 15:06

witam.

problem przedstawia sie nastepujaco:
mam 1 nieruchoma zebatke (64t) i majace krazyc wokol niej, 2 mniejsze (16t).
mniejsze zebatki sa umieszczone na osiach na blasze. teraz musze dobrac dlugosc blachy do ilosci zebow, jak to zrobic ?? promienie zebatek to odpowiednio R=33 i r=9, jakis moze wzor?

i drugi problem, znacznie powazniejszy: ustawiam naped na blaszke, male zebatki wprawdze obracaja sie wokol duzej, ale z poslizgiem, jakby nie mialy zebow... jak to naprawic ? probowalem przez dodanie napedu na male kola.

+problem z wyswietlaniem, po jakims czasie pracy z czescia, krawedzie staja sie przerywane, zamykam model, otwieram i dziala znow przez pewien czas. cos w opcjach, out of memory?
solid 2006.

Obrazek
Obrazek
a tu filmik obrazujacy dzialanie:



Tagi:

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#2

Post napisał: bartuss1 » 24 gru 2008, 21:50

he, ale przekombinowany mechanizm
co do długosci blachy - pewnie chodzi o osie małych kół zębatych - wystarczy znać średnice podziałowe - małego koła i duzego i dodać do siebie ich promienie - wyjdzie odległość osi czyli od centrum duzego do centrum małego koła, średnica podziałowa wynika z modułu zęba
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
Xprot
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 97
Rejestracja: 24 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: Xprot » 25 gru 2008, 00:16

hm, czyli dlugosc blachy dobrze myslalem. tak ma to dzialac, jak tu widac bez obudowy. ale mimo dobrej dlugosci, te zebatki dalej sie slizgaja zamiast zazebiac i obracac.

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#4

Post napisał: DZIKUS » 25 gru 2008, 02:27

Ja tam ani na rysunku, ani na filmie nie widzę żadnej "zębatki". :???:
Gdybyś pytał o współpracę kół zębatych to może by ludzie coś poradzili...

Nawiasem mówiąc, to cała idea działania tego silnika ewidentnie wykorzystuje pomysł polskiego wynalazcy Jerzego Woźniaka. Nie bardzo rozumiem, jakim prawem jakiś cwaniak z zachodu opatentował to jako swój wynalazek?
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

bildder
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1125
Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#5

Post napisał: bildder » 25 gru 2008, 07:06

Pierwsze pyt. to juz chyba jasna sprawa, nie ma to zwiazku z programem...
a nie obraca sie gdyz nalezy dodac odpowiednie wiazanie-w tym wypadku wiazanie kol zebatych. Aby odwzorowac realne dzialanie (w miare) nalezaloby wybrac podczas przeniesc/obroc zaleznosci dynamisczne - lecz funkcjonuje to tylko podczas ruchu.
Mozna tez wlaczyc symulacje w zlozeniu, jezeli nie ma kolizji bedzie wykrywac kontakt i obracac sie zgodnie z przylozonym momentem.
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
-----------------------
solid-szkolenia.pl
solid-blog.pl
solid-podreczniki.pl
-----------------------

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solidworks”