Strona 1 z 1

odwrócenie płaszczyzny

: 15 cze 2019, 17:13
autor: baszawez
Witam
Panowie czy jest możliwość obrócenia utworzonej płaszczyzny?
Jak widać na zdjęciu chcę utworzyć 2 płaszczyzny prostopadłe do linii. Płaszczyzna 1 utworzyła mi się prawidłowo gdyż jej nazwa jest na górze, i gdy klikne "normalny do" to ustawi mi sie widok prostopadły do linii, natomiast druga płaszczyzna nie chce mi się tak samo ustawić jak pierwsza, bo jej nazwa jest na lewym boku i jak klikne "normalny do" to obraca mi się o 90 st widok
Obrazek

Re: odwrócenie płaszczyzny

: 15 cze 2019, 20:08
autor: zibi
A kierunki linii są takie same?

Re: odwrócenie płaszczyzny

: 15 cze 2019, 20:28
autor: baszawez
Jak kierunki? To linia konstrukcyjna. Zrobiłem to inaczej. Widok "normalny do" odwróciłem o 90 ST i przypisalem nowy widok "od przodu". Ale to takie obejście trochę, dla widoku normalny do nie chciał mi solid przypisać

Re: odwrócenie płaszczyzny

: 15 cze 2019, 20:40
autor: Steryd
Ale po co?

Re: odwrócenie płaszczyzny

: 15 cze 2019, 23:21
autor: bildder
Płaszczyzny powstają automatycznie, jest to wynikiem rzutowania układu 2D z 3D.
Obrócić się nie da, ale można użyć opcji modyfikuj i obrócić szkic wraz z układam. Bo domyślam się, że o to chodzi (bo przecież nie o położenie napisu).

Ale pomijając wszystko też nie widzę w tym sensu...

Re: odwrócenie płaszczyzny

: 17 cze 2019, 08:46
autor: baszawez
a jeszcze jedno pytanie, nie związane z tematem. Nie wiem jak dokładnie sprecyzować, ale da się ustawić tak tło/oświetlenie aby podczas obracania modelu był widoczny cały czas ten sam kolor? Tzn aby nie rozjaśniał/nie zaciemniał się w zależności od kąta widzenia
Obrazek

Re: odwrócenie płaszczyzny

: 18 cze 2019, 06:29
autor: wiktoriano
Tam se pomajstruj

Swiatła SW.JPG

Re: odwrócenie płaszczyzny

: 18 cze 2019, 17:13
autor: bildder
A odpowiadając bardziej precyzyjnie https://solid-blog.pl/dlaczego-jedne-sc ... byt-jasne/

Re: odwrócenie płaszczyzny

: 18 cze 2019, 19:36
autor: baszawez
hmm dzięki Panowie. Jeszcze jedno pytanie, chce sobie w modelu wyciąć fragment naroża jak na załączonym screenie.
Wywala mi błąd jak widać i nie rozumiem dlaczego tak jest...
Obrazek

Re: odwrócenie płaszczyzny

: 18 cze 2019, 20:59
autor: Steryd
Wszystko się zgadza. Zrób tak, żeby ten prostokąt trochę wjeżdżal w róg, żeby byla szczelina (chociaż 0,001) bo teraz tworzysz dwie krawędzie w jednym miejscu.