Strona 1 z 1

Generowanie rysunków i przekrojów inventor

: 25 sie 2013, 16:02
autor: dekoder87
Witam,
Podczas generowania rzutów i przekrojów w złożeniu mam problem z dwoma rodzajami obiektów.
Pierwszymi z nich są przekładnie zębate utworzone w design accelerator, a drugimi części z biblioteki takie jak np. łożyska. Chciałbym utworzyć rzut/przekrój przekładni zębatej pokazujący ją w uproszczonej wersji wyświetlający tylko średnice zewnętrzną, podziałową i stóp, bez pokazywania wszystkich zębów, oraz piastę i pozostałe elementy koła.
Drugim typem elementów sprawiających mi problemy są części z biblioteki, ponieważ ich ustawienie rzadko jest standardowe, a w przypadku łożysk wałeczki są tak ustawione, że na przekroju widać pokrojone, zmniejszone lub częściowo zasłonięte wałeczki.
Chciałbym się zapytać czy jest jakiś sposób aby rozwiązać ten problem w inventorze? Obecnie staram się sobie z tym radzić usuwając te części z rysunku i wstawiając je w Autocad Mechanical, ale to jest bardzo czasochłonne i po każdej modyfikacji projektu muszę to robić od nowa. Z góry dziękuje za pomoc.

: 25 sie 2013, 19:53
autor: smieszek88
1. Jedyny sposób który przychodzi mi do głowy to stworzenie części uproszczonych/zastąpień coś w tym stylu (osobiście się ty nie bawiłem)
- robisz w 3D - włączasz widok ze szczegółami
- chcesz robić w 2D to na 3D przełączasz na widok uproszczony i dorysowujesz co trzeba
2. Próbowałeś zapozycjonować łożysko tak żeby wałek wypadał tam gdzie robisz przekrój (bardzo przydatne jest wiązanie płaszczyzn początkowych) oczywiście w takiej sytuacji łożysko musi być sztywne a nie obracać się razem z wałkiem.

: 26 sie 2013, 17:07
autor: dekoder87
Dzięki za odpowiedź:)
Właśnie tak zrobiłem, uprościłem koła zębate edytując je i wyłączając wszystkie operacje, w których zostały wyciągnięte zęby, następnie włączyłem widoczność walca podziałowego, ale i tak na przekroju czy widoku wyświetla się to inaczej niż powinno być, więc muszę dorzeźbić rysunek ręcznie kasując linie, dorysowując itp., ale to i tak oszczędza dużo czasu:) Jeżeli chodzi o łożyska to w moim przypadku jest to łożysko ISO 355 4DC, jest to łożysko skośne i ma 11 wałeczków, których nie da się ustawić tak by wyszło od razu idealnie, ale nawet jak się powiąże ze sobą odpowiednie płaszczyzny to jeden wałek jest przekrojony i zakreskowany, a reszta widoczna w tle, pojawiają się brakujące krawędzie i jest dalej to samo. Mógłbym zrobić uproszczone łożysko, ale to jest dużo zabawy i nie po to jest biblioteka, dlatego właśnie do tej pory robiłem tak, że w modelu 3D wyłączałem widoczność łożyska i po wygenerowaniu rysunku eksportowałem go do formatu dwg, po czym rozbijałem bloki i edytowałem ręcznie wstawiając części z biblioteki mechanical.