[Autocad] Modelowanie obiektów


Autor tematu
mariuszlorenc
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 31
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:43
Lokalizacja: Katowice

[Autocad] Modelowanie obiektów

#1

Post napisał: mariuszlorenc » 06 lut 2009, 22:58

Witam, od pewnego czasu jestem samoukiem autocad'a i obsługi mini-frezarek cnc. Wiem, że rysując dowolne kształty w tym programie jestem w stanie frezować po linii narysowanej przeze mnie.

Do celów pytania zakładam, że mam narysowany kwadrat o boku 10 i środku w punkcie 0,0,0.

Wiem, że istnieją w spisie gcode funkcje takie jak g40, g41, g42. Służą one do frezowana od wewnętrznej/zewnętrznej strony obiektu.

W jaki sposób należy narysować rysunek, aby konwertery z DXF do gcode rozpoznawały to z której strony kreski chciałbym frezować? Wiem, że prostym sposobem jest ręczne odsuwanie linii od żądanych wartości z uwzględnieniem szerokości frezu, jednak to czasochłonna i żmudna praca. Czy istnieje jakiś złoty środek?(idealne by było rysowanie obiektu tak, aby całą resztą zajął się konwerter DXF->gcode)


Z poważaniem,
Marenc
Mariusz Lorenc
[email protected]

Tagi:

Awatar użytkownika

.:Sasik:.
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 18
Rejestracja: 20 cze 2008, 14:41
Lokalizacja: Mikołów

#2

Post napisał: .:Sasik:. » 15 lut 2009, 02:44

mozna uzyc funkcji polilinia np. rysujac kwadrat z czterech lini laczysz go w polilinie i odsuwasz calosc o wartosc korekcji


Autor tematu
mariuszlorenc
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 31
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:43
Lokalizacja: Katowice

#3

Post napisał: mariuszlorenc » 15 lut 2009, 15:43