Strona 1 z 1

Fusion 360 - symulacja ruchu

: 09 lip 2021, 21:16
autor: kamar
Witam.
Ma ktoś jakieś patenty na usprawnienie symulacji ruchu części ?

Obrazek

Obracając walkiem z krzywką powinien przesuwać suwak po kontakcie z rolką.
Niby usiłuje przesunąć ale tak jakby nie miał siły :) i zrywa kontakt.

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

: 10 lip 2021, 17:36
autor: kamar
Jak to mówią, nie urywa ale już można coś sprawdzić i poprawić.


Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

: 10 lip 2021, 18:22
autor: brandnew
A czy jakiś opis do tego mógłbyś dodać? Jak powiązałeś obroty z ruchem posuwowym?

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

: 10 lip 2021, 18:37
autor: kamar
Krzywka i rolka zdefiniowane jako "zestaw kontaktowy".

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

: 13 lip 2021, 08:35
autor: brandnew
Czemu służy ta druga krzywka?

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

: 14 lip 2021, 07:46
autor: brandnew
Ja zrobiłem to tak. Zmieniłem krzywkę na taką, którą łatwiej narysować, ale koncepcja animacji ruchu także jest oparta na zestawie kontaktowym.
https://youtu.be/KSvK7xNzdyM

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

: 14 lip 2021, 08:22
autor: kamar
To teraz wyłącz symulacje wiązania i obróć krzywkę myszą to zobaczysz w czym problem :)

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

: 19 lip 2021, 18:59
autor: brandnew
Nadal nie wiem w czym widzisz problem. Testowałem ten mechanizm i działa. Po co obracać krzywkę o jakiś kąt? Jest jakiś punkt startowy i od tego zaczynam. Jeśli więzy i ograniczenia są poprawnie zdefiniowane to w każdym przypadku będzie działało ok pod warunkiem, że komputer ma wystarczającą moc obliczeniową i łącze z internetem jest szybkie.
Aby animacja działała poprawnie istotne jest nałożenie ograniczeń na ruch suwaka, określenie minimalnej odległości i pozycji spoczynkowej.
Zobacz ten tutorial

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

: 29 lip 2021, 13:17
autor: kamar
Jeszcze wrócę do nieszczęsnej krzywki.
Jest sposób w Fusionie aby zrzutować na żółte kółko ślad czubka czerwonej strzałki ?
Oczywiście przy obrocie.


Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

: 31 lip 2021, 07:05
autor: brandnew
kamar pisze:
29 lip 2021, 13:17
wrócę do nieszczęsnej krzywki
To nie nieszczęsna krzywka. Animacja z włączoną funkcjonalnością contantact set działa w Fusion nieprzewidywalnie raz dobrze, a innym razem źle. Na działanie może mieć wpływ kolejność nakładania więzów. Skopiowałem swój model, połączyłem inne elementy więzami ruchu posuwistego i model nie chciał już działać płynnie. Niektórzy nie polecają stosowania w animacji tej funkcjonalności.