Program do zamiany bitmap na g-code

Proste programy do obsługi maszyn CNC, vivery, itp. Programy darmowe, napisane przez użytkowników forum
Awatar użytkownika

Autor tematu
Inf-el
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 14
Posty: 573
Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#11

Post napisał: Inf-el » 22 cze 2007, 08:44

Podobny efekt do mojego programu tzn. zamiany obrazka na coś 3D robi darmowy Blender.
Ostatnio go trochę męczę.
Potrafi wczytać np. jpg, nałożyć go na siatkę i zrobić z niej obiekt 3D.
Pozwala ustawić gęstość siatki, wysokość / głębokość "wyrzeźbienia", złagodzić ostrości, ręcznie skorygować szczegóły i zapisać np. do STL itp.
Z tego co zauważyłem, jak inne programy, bierze pod uwagę jasności punktów do ich rzeźbienia. Wyszła ostatnio wersja 64 bitowa blendera ale tylko pod linux.

Niestety aby uzyskać dość dobrej jakości obiekt 3D trzeba mieć niezły sprzęt.
Kupiłem ostatnio AMD 64b, 2.5 GHz, 1 GB RAM i okazuje się, że to za mało do takich prac (a może to wina zasobożernej Visty).
Po przekroczeniu pewnego zagęszczenia siatki zaczyna niemiłosiernie kręcić HDD i się wykłada - podejrzewam, że za mało ma RAM'u.
W każdym razie można próbować.

- Nowa opcja w b2g: zamiast generować Z wstawia M03 i M05 w zależności od tego czy z jest mniejsze czy >=0.



Tagi:


snik
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 37
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:00
Lokalizacja: zabrze

#12

Post napisał: snik » 08 maja 2008, 21:39

na poczatku chcialem pogratulowac darmowego programu - ulatwia zycie hobbista ktorzy robia sobie proste maszynki do zabawy, a nie do pracy

mam taki problem (wydaje mi sie ze jest to spowodowane wygenerowanym kodem)
Obrazek
jak widac co druga linia w literze jest przesunieta (myslalem ze to moze z powodu "grubosci freza" jednak zmiana tych opcji na 0 nic nie dala), raczej nie jest to wada maszyny bo obramowani-kwadrat ma rowna krawedz boczna

Awatar użytkownika

Autor tematu
Inf-el
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 14
Posty: 573
Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#13

Post napisał: Inf-el » 08 maja 2008, 23:09

A jak wygląda źródło (wejściowy obrazek) ?


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7608
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#14

Post napisał: pukury » 09 maja 2008, 00:43

witam !
jeden mój znajomy zajmuje się czymś na kształt obróbki obrazu .miał kłopoty i skończyło się na jakimś ( nie wiem jakim ) kompie z 4giga ramu i jakąś " chorą " kartą - dopiero poszło.
aplikacje graficzne " pożerają " pamięć że hej !!
no i system ma postawiony pod tym kątem
pozdrawiam !
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
Inf-el
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 14
Posty: 573
Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#15

Post napisał: Inf-el » 09 maja 2008, 09:28

Właśnie kupiłem sobie (w pracy) niezły sprzęt:
4 rdzenie po 2.4 GHz, 4GB Ram, 2x250 GB HDD sata2, NVidia9600
i rzeźbienie w blenderze w czasie rzeczywistym w dobrej rozdzielczości nadal jest dość wolne.


snik
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 37
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:00
Lokalizacja: zabrze

#16

Post napisał: snik » 09 maja 2008, 10:32

Inf-el pisze:A jak wygląda źródło (wejściowy obrazek) ?
bitmapa mono, krawedzie proste bez tego "poszatpania"...

[niestety nie moge wrzucic na fotosika .bmp a przerabianie na .jpg jest bez sensu]

przy okazji zauwazylem ze nie dziala funkcja -X,+X lub +X. caly czas jest w opcji -X,+X niezaleznie od zaznaczenia


grzybu
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 13
Rejestracja: 09 maja 2008, 09:37
Lokalizacja: Chorzów

#17

Post napisał: grzybu » 09 maja 2008, 10:49

Inf-el pisze:Właśnie kupiłem sobie (w pracy) niezły sprzęt:
4 rdzenie po 2.4 GHz, 4GB Ram, 2x250 GB HDD sata2, NVidia9600
i rzeźbienie w blenderze w czasie rzeczywistym w dobrej rozdzielczości nadal jest dość wolne.
Pewnie za mało RAMu. Spróbuj pod linuxem. Blender wtedy działa wyraźnie szybciej. 4GB do sculpta to tak na styk. Zresztą blenderowy sculpt nie nie jest konkurent dla Zbrusha, chociaż na wiele pozwala. Niedługo będzie można zmieniać topologię meshy z multres ;)
Pozdrowienia
Grzegorz Rakoczy


snik
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 37
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:00
Lokalizacja: zabrze

#18

Post napisał: snik » 09 maja 2008, 20:10

wrzucilem jako jpg zrobiony z bitmapy bez kompresji, tak to wyglada. w razie czego moge doslac g-code
Obrazek

Awatar użytkownika

Autor tematu
Inf-el
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 14
Posty: 573
Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Efekt konwersji

#19

Post napisał: Inf-el » 10 maja 2008, 16:42

Program z mojej strony generuje z tego obrazka wynik poprawny (moim zdaniem).
Ustawienia domyślne.

A odnośnie tych 4GB (minimum) do rzeźbienia w Blenderze to jestem załamany.
Myślałem, że mam wypasiony sprzęt.
Załączniki
fragm.jpg
Fragm.podgl. Vega
fragm.jpg (35.02 KiB) Przejrzano 5943 razy
obr_cnc.zip
wygenerowany kod cnc
(21.64 KiB) Pobrany 539 razy


snik
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 37
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:00
Lokalizacja: zabrze

#20

Post napisał: snik » 10 maja 2008, 17:31

wlasnie sobie z tym poradzilem, niestety cos z kodem jest nie tak, ja zrobilem tak:

wygenerowalem kod z osia Z dla X+x- i nadal sie rozjezdzal obrazek natomiast po wygenerowaniu na X+ jest wszystko dobrze, oczywiscie musze w edytorze tekstu zamienic Z0. i Z2. na M05 i Z-2. na M03 ale dziala. jeszcze raz chcialem zauwazyc ze tryb X+ bez X- nie dziala gdy generujemy kod bez osi Z


teraz jestem zbiegany ale wieczorem zobacze ten zalacznik

tutaj efekt po generowaniu dla osi Z w trybie X+ i "recznym" zamienieniu osi Z na M03 M05
Obrazek
przy okazji zmniejszylem rozdzielczosc na 0.1mm na linie 100x100pix ma 10x10mm

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Software”