Nowe centrum 5 osi jaki sterownik

Dyskusje na temat innych obrabiarek i systemów sterowania stosowanych w maszynach przemysłowych

Autor tematu
Dixi550
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 20 wrz 2011, 23:24
Lokalizacja: Warszawa

Nowe centrum 5 osi jaki sterownik

#1

Post napisał: Dixi550 » 20 wrz 2011, 23:54

jeśli tu są podstawy to mam nadzieje dobrze trafiłem. jestem całkiem zielony w temacie CNC. korzystałem tylko z usług. Teraz jednak postanowiłem sam kupić 5 osiowe centrum Wilekogabarytowe. Mam kilka ofert każda najlepsza. Moje pytanie brzmi: z jakim sterownikiem będzie najlepsza taka maszyna. Będę obrabiał modele do robienia form. Frezowanie w styropianie, paście epoksydowej, drewnie, może trochę w aluminium, i obróbka laminatu poliestrowego. W grę wchodzi fanuk, simens i osai. na jaki sterownik będzie łatwo znaleźć ludzi do obsługi i programowania?
Z góry dziękuję za pomoc


pozdrawiam
Darek

Tagi:


vv3k70r
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 420
Rejestracja: 01 lip 2007, 17:52
Lokalizacja: trelleborg

#2

Post napisał: vv3k70r » 21 wrz 2011, 00:17

Simens. Ze wzgledu na postprocesory i duza swobode programowania poprawek, przejsc, petli. Elastycznosc duza jest.

A za przeproszeniem masz kogos kto na takich maszynach robi?

Bo akurat robie, i tak mysle sobie... masz jakis biznes plan?


Bo zebys nie byl zdziwiony, roztrzaskanie takiej maszyny idzie raz dwa (i jak zyje nie widzialem jeszcze zeby ktoras po roku jezdzila prosto, chociaz zaden sie nie przyzna ze trail ramieniem). Ludzie ktrzy do nich siadaja i nie rozjada Ci tego o stol czy uchwyty bo maja mozgi i praktyke biora lepsze stawki jak polski premier.

Jak potrzebujesz zorganizowac taka produkcje to sluze pomoca.

Wez pod uwage ze zrobienie karoseri samochodu to kilkadziesiat godzin pracy maszyny. Tu nie ma na czym oszczedzac. Bo zaczynac od poczatku mozna wkolko.