WYKRAWARKA LVD shape delta

Dyskusje na temat innych obrabiarek i systemów sterowania stosowanych w maszynach przemysłowych

Autor tematu
Luki
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 68
Rejestracja: 06 gru 2004, 18:31
Lokalizacja: Wieliczka

WYKRAWARKA LVD shape delta

#1

Post napisał: Luki » 13 cze 2010, 21:29

Witam
Szukam kontaktu z kimś kto miał do czynienia z taką lub podobną wykrawarką, kto orientuje się w sprawach mechanicznych. Od jakiegoś czasu walczę z tą maszyną i mam kilka pytań.
Główny problem to luz na stacjach obrotowych.
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.



Tagi:

Awatar użytkownika

gelo
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1028
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

#2

Post napisał: gelo » 16 cze 2010, 22:35

Gdzie wystepuje ten luz? Na wszystkich stacjach obrotowych czy tylko na jednej?
Rozbierales stacje?
Kolo zebate w stacji sklada sie z dwoch wiencow rozpychanych sprezynami, czyli luz jest kasowany automatycznie.
Zrob fotke glowicy, bloku hydraulicznego nad mlotkiem i stacji indeksowej, zebym mogl zobaczyc konfiguracje maszyny

pozdro
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<


Autor tematu
Luki
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 68
Rejestracja: 06 gru 2004, 18:31
Lokalizacja: Wieliczka

#3

Post napisał: Luki » 21 cze 2010, 21:55

Oczywiście rozbierałem stacje. Jest dokładnie tak jak Pan pisze. Dwie połówki zębatek rozpychanych sprężynami. Takie mechanizmy są w zasadzie cztery , dwa w górnym talerzu i dwa w dolnym. W dolnym musiało dojść do poważnej awarii bo aż kawałek metalu z talerza pomiędzy stacjami nad ślimakiem jest wyrwany. Przez tą dziurę dostawały się zanieczyszczenia i tak ślimak jak i zębatki raczej do wymiany. Czekam tylko na odpowiedź z serwisu ile kosztuje taki ślimak.

Moje pytanie - jaka jest zasada działania tego mechanizmu?

wersja 1
Dolny i górny wieniec oraz górny pierścień są skręcone śrubami na max.
Luz kasujemy poprzez popuszczenie śrub. Sprężyny znajdujące się pomiędzy zębatkami naciągają je względem ślimaka, po czym z powrotem dociągamy śruby i mamy stacje bez wyczuwalnego luzu.

wersja 2
Wszystko jest tak zrobione że po dociągnięciu śrub zostaje mały luz aby zębatki mogły się cały czas naciągać. Jednak to wydaje mi się błędne. Sprężynki są naprawdę niewielkie,
naciągają stację w prawo, nie trzeba dużej siły aby odciągnąć ją kawałek w lewo. Przy określonym ułożeniu stempla matryca będzie "uciekać".

Pytam ponieważ ktoś przede mną dobrał się do tego i tak wszystko popieprzył że masakra.
Druga sprawa to że sprężynki naciągające też na wykończeniu i nie spełniają już swojej roli a rozebrać to i złożyć to mistrzostwo.

Druga sprawa, już raczej elektroniczna. Maszyna jest bardzo sztywno ustawiona. Mam na myśli przyspieszanie, hamowanie silników od X, Y. Na większej prędkości aż rusza całym korpusem maszyny. Czy to tak ma być?

Jutro zrobię jakieś zdjęcia.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika

gelo
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1028
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

#4

Post napisał: gelo » 22 cze 2010, 19:52

Nie wiem dokladnie jakie masz rozwiazanie stacji indeksowej, ale te z ktorymi ja sie spotykam maja tylko 2 sruby mocujace dolny pierscien kasujacy luz. Normalnie sprezyny powinny kasowac caly czas luz, bo kolo zebate zawsze ma jakies bicie i jakbys zamocowal oba kola na sztywno to by sie moglo cos prezyc.
Normalnie obowiazuje opcja 2 ( oczywiscie sprezyny musza byc dobre)

Jezeli chodzi o przyspieszenia to powiedz jaki masz sterownik? MNC32000 czy MNC4000.
Dla MNC32000 sa M-funkcje, ktore zmieniaja przyspieszenia:
I tak:
>M50 - Wspolczynnik przyspieszenia 0. = 100%
M51 - " " 1. = 60%
M52 - " " 2. = 33%
M53 - " " 3. = 20%
Nie wiem czy dla MNC4000 tez zadziala....
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<


Autor tematu
Luki
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 68
Rejestracja: 06 gru 2004, 18:31
Lokalizacja: Wieliczka

#5

Post napisał: Luki » 22 cze 2010, 22:14

Sterowanie przy maszynie to Dynapath20
W instrukcji nie ma nic o M50...M53
Wkleiłem zdjęcia wyciągniętej stacji
Sprężynki znajdują się w rowkach na frezowanych w mosiężnych zębatkach. Są niewiele większe od sprężynki w długopisie. Śrub jest więcej niż dwie. Wewnętrzne 6 śrub skręcających całość do kupy oraz zewnętrzne 8 śrub chwytające górną połówkę zębatki do górnego pierścienia, które jest mocowaniem matrycy narzędzia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika

gelo
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1028
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

#6

Post napisał: gelo » 22 cze 2010, 22:30

No to ci sie cudo trafilo :)
Zauwaz ze ta dolna zebatka nie ma polaczenia srubami z gorna. Wiec i tak jest tak jak pisalem wczesniej - czyli zawsze sprezyny kasuja luz.
A sprawdzales polaczenie z napedem? Zdaje sie ze tam jest jeden silnik do obu indeksow polaczony za pomoca walkow i przegobow....

Zaloze sie ze tylko znikoma czesc luzu moze pochodzic od zebatek w stacji. stawiam na ktoras z przekladni katowych lub przegub
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<


Autor tematu
Luki
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 68
Rejestracja: 06 gru 2004, 18:31
Lokalizacja: Wieliczka

#7

Post napisał: Luki » 23 cze 2010, 00:33

Jeden silnik napędza oba indeksy. Wszystko jest spięte poprzez wałki, przeguby i przekładnie kątowe. Cały mechanizm chodzi w miarę dokładnie. Luz jest na zębatce w stacji.
Dolna zębatka nie ma połączenia śrubami z górną ale po skręceniu wszystkiego blokuje się.
Górny pierścień przyciska ją.
Gdybym ścienił ją jakieś 0.1 mm wszystko działało by tak jak piszesz.
I tak 1 stacja górna i dolna oraz 2 stacja górna po dokręceniu śrub blokuje zębatkę , druga stacja dolna po dokręceniu nie blokuje zebatki i luz jest kasowany. Dlatego zgłupiałem.
Nie mam do tego szczegółowego rysunku ile ta zębatka powinna mieć tam luzu.
Czy jest jakiś serwisowy sposób na złożenie tego ustrojstwa?

Awatar użytkownika

gelo
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1028
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

#8

Post napisał: gelo » 23 cze 2010, 18:21

Czy jest jakiś serwisowy sposób na złożenie tego ustrojstwa?

I tutaj jest pies pogrzebany. Normalnie w nowych autoindeksach w tym dolnym pierscieniu sa dwa otwory gwintowane a w gornym dwie przelotowe fasolki. Po to tylko zeby przed montazem to dolne kolo napiac (przekrecasz ile sie da napinajac sprezyny zgrywasz zeby i lapiesz dwoma srubami do gornego kola). Teraz mozna wlozyc spokojnie calosc do gniazda. Na koncu wykrecasz dwie sruby - czyli to dolne kolo jest teraz napinane sprezynami. Bez tego moim zdaniem nie jest mozliwe prawidlowe napiecie sprezyn

Dziwi mnie to ze tego nie ma w twojej konstrukcji. Postaram sie znalezc rysunki tego ustrojstwa i moze uda mi sie dokladnie podpowiedziec
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<


Autor tematu
Luki
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 68
Rejestracja: 06 gru 2004, 18:31
Lokalizacja: Wieliczka

#9

Post napisał: Luki » 23 cze 2010, 22:27

W stacji która poszła na pierwszy ogień była zagnieciona tuleja która podpiera matrycę narzędzia. To powodowało że zębatka nie miała luzu. Po zaczyszczeniu zębatka chodzi jak trzeba. Co do złożenia tego, to w dolnej zębatce poodbijane są ślady po śrubie.
Wydedukowałem że skręcamy całość do kupy, naciągamy zęby i w jedno miejsce wkręcamy dłuższą śrubę która przechodzi przez górną zębatkę i chwyta nam dolną. Całość wkładamy
przy wyciągniętym ślimaku ( inaczej zęby nie puszczą) i wtedy wsuwamy ślimaka ustawiając w odpowiedniej pozycji stacje. Na teraz to nie widzę innego rozwiązania.

Muszę najpierw mieć nowe sprężynki i ślimaka bo stary jest już dojechany.


aburba
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 21 mar 2011, 21:15
Lokalizacja: POL

#10

Post napisał: aburba » 21 mar 2011, 21:25

I Jak CI Poszło z naprawą ?. Naprawiłeś ?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Inne obrabiarki przemysłowe”