Strona 1 z 1

TUR 560 Manual turn

: 22 lis 2024, 20:21
autor: grzenio
Sinumerik 810D z nakładką Manual Turn. System się uruchamia, normalnie maszyna pracuje w Manual Turn.
Po uruchomieniu w Manual następuje bazowanie, posuw w osiach X i Z działa zarówno z korby jak i z przycisków. Problem zaczyna się jak chcę załączyć obroty. A konkretnie jak wcisnę przycisk kierunku obrotów, wtedy następuje awaryjne wyłączenie. Tak samo jak chcę w Manual uruchomić program, naciskam NC Start i znowu awaryjne wyłączenie. Jak przejdę do systemu CNC to w MDA mogę napisać program i wtedy jest okej. Program startuje, obroty działają. Natomiast jak w CNC przełączę na AUTO to start NC powoduje wyłączenie awaryjne.
Ktoś ma jakieś pomysły? Pomóżcie.

Re: TUR 560 Manual turn

: 23 lis 2024, 07:20
autor: Robert_K
Czy "Wyłączenie awaryjne" jest jedynym komunikatem? Wejdź w diagnostykę i sprawdź zakładkę "Komunikaty" i "Alarmy". Napisz co tam zastałeś po tym jak pojawiło się wyłączenie awaryjne.

Pozdrawiam.

Re: TUR 560 Manual turn

: 23 lis 2024, 10:05
autor: grzenio
IMG_20241119_171735240.jpg
IMG_20241119_181412309_HDR.jpg
Dodane 14 minuty 3 sekundy:
Było też tak, że było tylko wyłącznie awaryjne bez tych błędów dodatkowych, ale to może ze dwa albo trzy razy.

Re: TUR 560 Manual turn

: 23 lis 2024, 10:32
autor: Robert_K
Dziwne że dzieje się to tylko w automacie. Przyczyną wg. błędów jest zdjęcie sygnału zezwolenia dla napędów w momencie, kiedy jakiś napęd (oś / wrzeciono) jest już w ruchu (jedzie lub się kręci). Zazwyczaj, w starszych maszynach, przyczyną było przerwanie się w prowadniku jakiegoś przewodu od np. wyłącznika awaryjnego osi - kiedy oś zaczynała jechać znikał sygnał od czujnika danej osi i maszyna wyrzucała zatrzymanie awaryjne bo widziała że czujnik został najechany (obwód awaryjny jest obwodem NC, czyli każda z krańcówek rozwiera kiedy jest najechana - ten sam efekt daje przerwanie przewodu).

Generalnie zacząłbym od wejścia w diagnostykę i sprawdzenia np. właśnie wejść od wyłączników osi.
Jeśli to nie będzie to, to prześledził schemat i poszukał wejść, które są potrzebne do pracy auto a niekoniecznie potrzebne do pracy w MDI czy JOG i sprawdził ich stany.

Pozdrawiam.

Re: TUR 560 Manual turn

: 23 lis 2024, 14:15
autor: grzenio
W pracy ręcznej w Manual też występuje to samo. Wygląda to tak jakby te przyciski powodowały jakby zwarcie do wyłącznika awaryjnego. Obstawiam jakiś błąd w PLC , ale mogę się mylić.
Maszyna była kupiona jako używana, przed kupnem była sprwdzona i wszystko działało. Po ponownym podłączeniu jest problem.

Re: TUR 560 Manual turn

: 23 lis 2024, 14:53
autor: Robert_K
grzenio pisze:Obstawiam jakiś błąd w PLC , ale mogę się mylić.


Jeśli przed transportem działało a po przewiezieniu w docelowe miejsce przestała to raczej obstawiałbym złe podłączenie czegoś (fazy zasilające w dobrej kolejności?) niż błąd PLC. PLC nie zmienia się od przewożenia maszyny.

Pozdrawiam.

Re: TUR 560 Manual turn

: 23 lis 2024, 15:45
autor: grzenio
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy można zmieniać język na polski? Obecnie pod przyciskiem Wybór języka zmienia się na niemiecki albo angielski. Czy w ogóle język polski był instalowany w standardzie czy tylko w zależności od zamawiającego?
Gdzieś znalazłem że zmiany języka można dokonać w MMC. Tylko jak tam wejdę to nie wiem co dalej. Wygląda jakby trzeba było wpisać jakiś adres, komendę lub coś w tym stylu żeby się dostać do języków.

Re: TUR 560 Manual turn

: 27 lis 2024, 20:25
autor: grzenio
Robert _K miałeś rację. Jedna z krańcówek od osłony nie łączyła.

Re: TUR 560 Manual turn

: 27 lis 2024, 22:54
autor: Robert_K
Cieszę się że mogłem pomóc.

Pozdrawiam.